کد خبر: ۱۹۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 29 February 2016

مدیرکل اموراجتماعی استانداری البرز گفت: پدیده کودکان کار و خیابان متاثر از فقر فرهنگی و اقتصادی خانواده است که عوارض آن بر جامعه تحمیل می شود.

به گزارش ایرنا،حمیدرضا عسگری مورودی روز دوشنبه در نشست هماهنگی کمیته مشارکت های مردمی در حوزه کودکان کار و خیابان استان البرز افزود: بی توجهی به کودکان آسیب پذیر را برای جامعه بسیار پر هزینه و مخاطره آمیز است خواند نادیده گرفتن مسائل مربوط به کودکان خیابانی، ضمن استهلاک استعدادهای بالقوۀ این کودکان، حسّ انتقام گیری از جامعه را به طوری قهری در آنان تقویت می کند.

وی ادامه داد: نقش مردم در ساماندهی کودکان کار و خیابان محوری ترین مؤلفۀ اثرگذار در مدیریت موضوع است که کنترل و مقابله با آسیب های اجتماعی بدون مشارکت جدی مردم حاصلی نخواهد داشت.

عسگری مورودی خاطرنشان کرد: پدیده کودکان کار و خیابان متأثر از فقر فرهنگی و اقتصادی خانواده است، اما عوارض آن کاملاً بر جامعه تحمیل می شود.

مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز افزود: برای فرهنگ سازی و افزایش توجه و حساسیت جامعه نسبت به مسائل کودکان آسیب پذیر ، در آینده نزدیک نشست کودکان کار، نیکوکاران و کارفرمایان برگزار و مقرر شده است در معابر عمومی و خیابان های اصلی شهر، مراکز جمع آوری اقلام موردنیاز کودکان از جمله اسباب بازی و سایر ملزومات با همکاری شهرداری و سایر دستگاه ها جانمایی شود.

وی همچنین از چاپ و توزیع سالنامه مشارکت اجتماعی ویژه کودکان آسیب پذیر توسط یکی از تشکل های مردمی با همفکری اداره کل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز خبر داد و گفت: سالنامه مزبور در قالی جذاب و بدیع، درصدد جلب ایده های نو و خلاّقانه در ساماندهی کودکان آسیب پذیر در جامعه است که پس از بررسی های لازم، صاحبان ایده های برتر مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار