کد خبر: ۱۹۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹ 04 March 2016

دبیرکل اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه بین اتاق‌های اصناف، تعاون و بازرگانی البرز همکاری لازم وجود دارد از تشکیل دبیرخانه مشترک بین سه رکن اقتصادی استان البرز خبر داد.

مسعود قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج با اشاره به همکاری اتاق‌های اصناف، تعاون و بازرگانی البرز اظهار داشت: بر اساس قانون قرار است این 3 اتاق‌ دبیرخانه مشترکی تشکیل دهند.

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه این سه اتاق رکن اصلی اقتصاد هر منطقه‌ای هستند، افزود: این سه اتاق باید وظیفه خود را در بخش خصوصی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اتاق‌ها فقط مشغول به کار خود بوده‌اند، افزود: این دبیرخانه به سبب اینکه اتاق‌ها مشغول ساماندهی زیرمجموعه های خود بوده‌اند، برای ارتقای کیفی کار تشکیل شده که خوشبختانه اتاق اصناف در این زمینه خوب پیش رفته و اتاق بازرگانی سعی دارد به سمتی پیش برود که صنعت‌گران، تجار و کشاورزان را ساماندهی کند.

قاسمی با بیان اینکه شعار صادرات محور شدن در دستور کار ما قرار دارد، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای صادرات در دستور کار این تشکل‌ها قرار دارد و باید اقداماتی در زمینه جلوگیری از واردات کالاهایی که امکان تولید در داخل دارند ایجاد شود.

وی با اشاره به اجرای اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری ، افزود: نگرش ما به اقتصاد مقاومتی این است که باید تولید محور بوده و برمبنای تولید صادرات محور باشیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه معنی اقتصاد مقاومتی منزوی شدن نیست، گفت: با توجه به اینکه در تمام دنیا روی دو بحث برندسازی و بسته‌بندی کار می‌شود، ما نیز روی این دو موضوع تمرکز کرده‌ایم.

قاسمی با اشاره به اینکه در طی سال‌های جنگ و تحریم فقط به سمت تولید پیش رفته‌ایم افزود: در این سال‌ها نگاه تجاری‌سازی در تولیدات داخلی وجود نداشته، اما در حال حاضر تمام سعی برای تجاری‌سازی محصولات در خارج از مرزها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار