کد خبر: ۱۹۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱ 11 March 2016

استاندار البرز با بیان اینکه این استان تازه تاسیس فاقد نماد و المان ویژه است ، گفت: از فرهیختگان استان و کشور برای تعیین این نماد کمک گرفته می شود.

به گزارش ایرنا، سیدحمیدطهایی روز پنج شنبه درنشست هم اندیشی با البرزپژوهان در استانداری افزود: اگرچه از نگاه سیاسی البرز به عنوان استانی تازه تاسیس معرفی می شود، ولی در حوزه جغرافیایی قدمتی بالا و شهرهای کهنی در خود جای داده است.

وی با اشاره به تپه ازبکی با بیش از 6 هزار سال قدمت تاریخی که ثبت ملی و جهانی شد ه است، ادامه داد: این امر ارزشی بزرگ برای کشور و استان البرز است و سرآغازی برای صنعت بزرگ گردشگری محسوب می شود.

استاندار البرز با اشاره به اینکه فعالیت بنیاد البرز شناسی نیز در حال شتاب است، گفت: المان شهر نیز به عنوان نماد استان است و با توجه به اینکه عمده کارها و فعالیت های البرز در زمینه علم و فناوری است نشان استان باید از علم و فناوری گرفته شود.

وی افزود: در این زمینه شهرداری کرج اعتبار ویژه به مبلغ 160 میلیون ریال تصویب کرده است .

طهایی گفت: سامانه ای برای شناسایی نخبگان برای تکمیل بانک اطلاعاتی آنان در البرز راه اندازی خواهد شد تا از تجارب این افراد ارزشمند در ابعاد مختلف بهره برده شود، چرا که بسیاری از نخبگان خواهان همکاری و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود هستند.

وی با اشاره به اینکه موسسه ایران شناسی، ( استان شناسی) یادگاری از عنصر فرهیخته کشوری مرحوم دکتر حبیبی است، افزود: به تأسی از روح بلند این استاد فرهیخته که تا آخرین لحظات عمر خود در این امر تلاش کرد، درصدد هستیم که با حفظ این میراث بزرگ برای توسعه همه جانبه استان اقدام کنیم.

استاندار البرز اضافه کرد: در این استان مراکز تحقیقاتی و پژوهشی ملی فراوانی وجود دارد که می توانند دستاوردهای ارزشمندی برای این استان داشته باشند .

وی به باغ لاله های گچسر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در مدت یک ماه فعالیت این باغ (اردیبهشت ماه ) دو میلیون بازدید کننده دارد، لازم است چندین باغ لاله در نقاط مختلف البرز ایجاد شود که فرصتی مناسب برای شناساندن سیمای طبیعی استان و ایجاد اشتغال برای بیکاران است.

طهایی افزود: امید است طبیعت زیبای استان البرز که به عنوان منطقه ای مانا در سفرنامه ها نیز از آن نام برده می شود، احیا شود و به ماهیت اصلی خود بازگردد از این رو دست یاری به سوی شهرداری دراز می کنیم.

وی با اشاره به تعاونی توسعه منطقه ای و شهرستانی در البرز، عنوان کرد: در این زمینه در حوزه شهرستانی ، معاونت امور توسعه روستایی ریاست جمهوری چند سفر به البرز داشته اند، از این رو انتظار می رود شهرستان ها ی البرز در این زمینه پیشگام شوند.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اتوبان تهران – کرج و قزوین به لحاظ مشکلات عدیده ای که دارد یکی از معضلاتی است که درسفر امسال وزیر راه و شهرسازی مصوب شد در امتداد بزرگراه شهید همت کنار گذر شمالی شهر کرج عملیاتی و اجرایی شود.

وی گفت: در شهرداری و شورای شهر کرج کنار گذر شمالی نیز به تصویب رسید و یکهزار میلیارد ریال اعتباربرای ساخت این مسیر شمالی

در نظر گرفته است که با همت شهرداری و شورای شهر این پروژه اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به وجود زندان ها در البرز، ادامه داد: درصدد هستیم از چهار زندان بزرگی که در البرز وجود دارد 2 زندان را به مکان مناسبی انتقال دهیم از سال گذشته تاکنون نیز 12 هزار زندانی به سایر استان ها انتقال داده شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار