کد خبر: ۲۰۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 05 April 2016


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: مصون‌سازی دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی مهمترین وظیفه آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، خسرو ساکی صبح امروز در اولین همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان البرز که با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام داد مصون سازی دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان این کشور باید از هر نوع آسیب‌های اجتماعی دور بمانند لذا این مهم نیازمند کارهای علمی و تحقیقاتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کرد: تحکیم بنیان خانواده و ارتقای سلامت خانواده از مهمترین اصولی است که باید مورد تأکید باشد لذا با توجه به اهمیت موضوع دولت باید تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اساسی را در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

ساکی تأکید کرد: یکی از راهکارهای اساسی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان اقدامات تربیتی از جمله انتشار کتاب‌هایی در این زمینه است.

وی به راه‌اندازی واحد تخصصی دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اشاره کرد و بیان داشت: راه‌اندازی این مهم یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که امیدواریم این دفتر با توجه به وظایفی که دارد بتواند برنامه‌های خاصی را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرایی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه سخنان خود به انعقاد تفاهمنامه با انجمن اهساء برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: مشارکت در این عرصه بسیار وسیع است و این تفاهمنامه برای آگاهی رسانی به دانش‌آموزان و باهدف پیشگیری از بیماری ایدز و ارتقای اطلاعات دانش‌آموزان و همچنین سلامت خانواده انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار