کد خبر: ۲۲۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 01 May 2016


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رفع مشکلات معیشت و اشتغال کارگران مهمترین اولویت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی ربیعی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کارگران نمونه کشوری که در شرکت صنعتی مپنا و با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی رفع مشکلات معیشتی و اشتغال کارگران را در اولویت قرار دهیم و به مسائل کارگران و سختی زندگی این قشر توجه بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این راستا یکی از مهمترین راهبردها و محورهای مهم تلاش‌های ما رشد بنیادین اشتغال و اقتصاد است.

وزیر تعاون بیان داشت: هم اکنون با زندگی مطلوب کارگران فاصله داریم لذا باید تلاش کنیم که مشکلات اشتغال ومعیشت کارگران را مرتفع کرده و زندگی آنان را به استانداردهای لازم برسانیم.

ربیعی یکی از مهمترین اقدامات برای کارگران را رفع مشکلات بیمه‌ای آنها عنوان کرد و گفت: در این راستا و پس از آغاز به کار دولت و با دستور رئیس جمهور هم اکنون 10 میلیون کارگر حاشیه نشین و رسمی کشور بیمه شدند.

*حمایت از بنگاه‌های کارآفرینی در دستور کار ویژه است

وی در ادامه سخنان خود یکی از مهمترین و اولویت‌دارترین کارهای این وزارتخانه را حمایت از بنگاه‌های کوچک کارآفرینی است که می‌تواند سهم اساسی را برای ادامه کار و تولید داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربیت نیروی جدید کار و بیمه این افراد را نیز از دیگر مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد.

ربیعی در ادامه سخنان خود بر بهبود و ساماندهی کودکان کار تأکید کرد و گفت: مقابله با این پدیده و ساماندهی آن باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رشد جمعیت کشور می‌طلبد تا مسیر اشتغالزایی را در کشور بیش از پیش فراهم کنیم افزود: فراهم کردن زمینه‌های اشتغال و کسب وکار برای افراد باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

وزیر تعاون با اعلام اینکه یکی از برنامه‌های ما خارج کردن صندوق تأمین اجتماعی از حالت صندوق است، اظهار کرد: خارج کردن تأمین اجتماعی از حالت صندوق می‌تواند محلی برای امنیت بازنشستگان و کاگران محسوب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار