کد خبر: ۲۳۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 23 May 2016


فرماندار شهرستان کرج بر ضرورت تبیین رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس در آزادسازی خرمشهر تأکید کرد.

محمدتقی ایرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن ایستادگی کردند و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

وی ادامه داد: اگر شجاعت‌ها و رشادت‌های جوانان آن دوران نبود امروز معلوم نبود چه سرنوشتی در انتظار کشور رقم خورده بود و استقلال و آزادی امروز را نداشتیم.

فرماندار کرج گفت: اگر امروز کشور توانسته پله‌های ترقی و پیشرفت را طی کند و به مرحله‌ای از پیشرفت برسد که می‌تواند با بسیاری از کشورهای توسعه یافته رقابت کند، همه اینها را مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های جوانانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس بدون هیچ چشم‌داشتی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و با تکیه بر اعتقادات و اطاعت از فرامین رهبری در بسیاری از مأموریت‌ها موفق بودند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین و حساس‌ترین روزهای دفاع مقدس، مقابله با دشمن برای آزادسازی خرمشهر بود، ‌گفت: برای آزادسازی خرمشهر جوانان بسیاری جان خود را فدا کردند و برای دفاع از ناموس و شرف این سرزمین در صحنه حاضر شدند و دشمن را به بیرون راندند.

فرماندار کرج تبیین رشادت‌های رزمندگان اسلام را برای آزادسازی خرمشهر به نسل امروز مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان واقعیات و آرمان‌های دفاع مقدس مهمترین مقوله‌ای است که باید برای نسل امروز بازگو شود.

ایرانی تصریح کرد: دشمن بعث عراق بر این تصور بود که می‌تواند در کمتر از یک ماه، پیروز این جنگ باشد اما رشادت‌ها، ‌شجاعت و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام تمامی معادلات دشمنان را بر هم زد و بالاخره ایران در این میدان پیروز شد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه ما ادامه دادن راه شهدا و حمایت از آرمان‌ها و اهداف آنان است افزود: دشمن در نظر دارد تا اهداف دفاع مقدس را برای نسل امروز کمرنگ کند لذا با ادامه دادن راه شهدا و حمایت از آرمان‌ها و اهداف دفاع مقدس باید این توطئه دشمن را نیز از بین ببریم.

فرماندار کرج سوم خرداد را نقطه عطفی در تاریخ دفاع هشت ساله عنوان کرد و بیان داشت: رشادت‌های رزمندگان اسلام برای آزادسازی خرمشهر هرگز فراموش شدنی نیست و در دل تاریخ و اذهان خواهند ماند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار