کد خبر: ۲۴۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 20 June 2016


معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج از دستگاه های اجرایی خواست به وظایف و تعهدات خود درقبال آموزش و پرورش عمل کنند.

به گزارش ایرنا، محمد تقی ایرانی روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش کرج افزود: آموزش و پرورش به عنوان متولی امر تعلیم و تربیت یکی از حساس ترین بخش های اداری کشور است و همه دستگاه های اجرایی در قبال کمک به آن مسئولیت دارند.

وی گفت: جایگاه آموزش و پرورش در نظام تربیتی و آموزشی کشور ایجاب می کند که حل مشکلات مربوط به این حوزه در اولویت دستگاه های مسئول قرار گیرد که در صورت عدم تعهد به شرح آنها با جدیت با دستگاه متخلف برخورد قانونی شود.

معاون استاندار البرز به تعدادی از گزارش ها مربوط به وضعیت نابسامان فضاهای آموزشی در برخی مدارس نقاط محروم اشاره کرده و گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل، می بایست با استفاده از ظرفیت و توان ادارات نسبت به ساماندهی وضعیت آموزشی شهرستان کرج و استان البرز گام برداریم.

وی از شورای آموزش و پرورش شهرستان کرج خواست پیگیر اقدامات دستگاه های اجرایی در حوزه آموزشی کرج باشند.

ایرانی اضافه کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر از مهمترین نهادهایی هستند که باید ضمن پرداخت درصد اعتبارات آموزشی مانند ادوار گذشته نسبت به همکاری و مساعدت به بخش آموزش و پرورش اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: ما انتظارمان از شهرداری کلانشهر کرج فراتر از امور معمولی است.

وی تاکید کرد: همه دستگاه هایی که برطبق قانون نسبت به تخصیص اعتبار به آموزش و پرورش یا رفع مشکلات مدارس و دانش آموزان متعهد هستند،باید در اجرای وظایف خود عزم جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد که هر آسیبی که به عرصه آموزش و پرورش وارد شود، نتیجه نامطلوب آن دامان کشور را در بلند مدت می گیرد.

فرماندار کرج در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت تشکیل کمیته بحران در شورای آموزش و پرورش کرج تاکید کرد و گفت: باید کمیته ای متشکل از تعدادی از اعضای شورای آموزش و پرورش تشکیل شود تا با بازدید از شرایط مدارس و فضای آموزشی دانش آموزان، نسبت به حل مشکلات به صورت فوری اقدام نماید و نتیجه پی گیری خود را به شورا اعلام نماید.

این مسئول خاطرنشان ساخت: با توجه به افزایش طبیعی جمعیت دانش آموزی در هر سال و اضافه بر آن، مهاجرت متوسط 12 هزار دانش آموز به کلانشهر کرج، ما در بسیاری مناطق ناحیه 4 آموزش و پرورش با کمبود کلاس درس مواجه هستیم و امسال ناگزیر خواهیم بودکه از ساختمان های اجاره ای و حتی کانکس در برخی محلات استفاده کنیم.

وی از مسئولان نواحی چهارگانه آموزش و پرورش کرج خواست تا با عزم جدی، تمام توان خود را برای حل مشکلات تا قبل از سال تحصیلی جدید به کار گیرند.

دراین نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج به بیان مطالبی در خصوص اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار