کد خبر: ۲۵۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 13 July 2016


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از آغاز طرح ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی در استان خبر داد.

سیدموسی حسینی‌کاشانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج گفت: یکی از مشکلاتی که طی سال‌های اخیر به شدت احساس می‌شود، روی آوردن دکه‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی به فروش اقلام غیرفرهنگی است.

وی افزود: همانطور که از نام این دکه‌ها نیز مشخص و معلوم می‌گردد، آنها تنها باید در حوزه عرضه مطبوعات و اجناس فرهنگی اقدام کنند، اما می‌بینیم که بیش از روزنامه، هفته‌نامه و مجله‌ در این کیوسک‌ها سیگار و تخمه به فروش می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: زمانی که پای صحبت کیوسک‌داران و دکه‌دارها می‌نشینیم، می‌بینیم که آنها از مشکلات اقتصادی و معیشتی رنج می‌برند و مجبور هستند برای جبران بخشی از نیازهای اقتصادی خود محصولات غیرفرهنگی را نیز عرضه کنند.

حسینی‌کاشانی گفت: اگر چه معتقدیم که در شأن و منزلت کیوسک‌های مطبوعاتی نیست که سیگار و توتون قلیان عرضه کنند، اما تاکید داریم که باید مشکلات این صنف نیز بررسی شده و شرایطی در نظر گرفته شود که آنها مجبور به این کار نباشند.

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم طرح ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی در استان البرز از سوی اداره‌کل ارشاد از روز گذشته آغاز شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: هدف از اجرای طرح فوق، شناسایی دقیق دکه‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی فعال، غیرفعال و تعطیل استان البرز و نقاطی است که نیاز به کیوسک‌ داریم.

حسینی‌کاشانی ادامه داد: در فاز نخست و پس از جمع‌آوری اطلاعات لازم، بازرسی‌هایی از کیوسک‌ها و عملکرد کیوسک‌داران انجام شده است و در صورت مشاهده رفتار خارج از چارچوب‌های قانونی، با متخلفان برخورد می‌شود.

وی گفت: براساس قانون صدور مجوز و نظارت بر عملکرد کیوسک‌های مطبوعاتی با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها است و تلاش داریم تا این وظیفه را به درستی و در چارچوب قانون انجام داده و از عرضه محصولاتی ضد فرهنگی به ویژه سیگار و توتون قلیان در این دکه‌ها جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار