ابوالحسنی:
عضو شورای شهر کرج بابیان اینکه شورای شهر تا جایی که ممکن است از تغییر کاربری باغات جلوگیری می کند، گفت: مدیریت شهری با لوایحی که تهدیدی برای فضای سبز باشد، موافقت نمی کند.
کد خبر: ۲۷۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 10 August 2016
یکی از لوایحی که در دویست و سی و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج مطرح شد، لایحه مربوط به تغییر کاربری باغ و احداث هتل بود که مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار نگرفت.
 حمیدرضا ابوالحسنی، عضو شورای شهر کرج دراین‌باره عنوان کرد: شورای شهر با لایحه تغییر کاربری باغ، مربوط به شخصی که  قصد احداث هتل داشت، به دلیل مشجر بودن و نداشتن فضای خالی موافقت نکرد و شهرداری را مکلف کرد در صورت توافق و رضایت مالک، نسبت به تهاتر اقدام کند.
 وی هدف شورا از این امر را حفظ سرانه‌های فضای سبز موجود در سطح شهر عنوان کرد و گفت: مدیریت شهری ضرورت وجود هتل در کلانشهر کرج را درک می‌کند، اما نه به قیمت خشک‌کردن باغات.
 این مسئول عنوان داشت: در بحث فضای سبز باید در ضرورت و اولویت آن به‌یقین رسید چراکه تنها در این صورت است که به‌عنوان یکی از عوامل مهم حیاتی نسبت به حفظ آن کوشش خواهیم کرد.
 ابوالحسنی در ادامه عنوان کرد: در بحث صدور پروانه در این راستا مصوب گردیده، مجوز احداث به ساختمان‌هایی داده شود که فضای سبز در آن تعبیه‌شده باشد و در صورت عدم رعایت این موضوع، پایان کار برای این ساختمان‌ها صادر نخواهد شد.
 وی لزوم رعایت مهندسی ارزش را لازمه اجرای پروژه‌ها دانست و گفت: در صدور پروانه‌ها باید پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و محیط‌ زیست رعایت شود و از ناهنجاری بناها پیش از احداث جلوگیری شود.
 این مسئول ضمن گله‌مندی از سودجویی برخی افراد که به دلیل قیمت مناسب باغات و با توسل به ارتباطات خود نسبت به خرید آن و تغییر کاربری جهت احداث ساختمان اقدام می‌کنند، بیان داشت: متأسفانه این موضوع در بلندمدت باعث شده بسیاری از فضاهای سبز ما از بین برود.
 وی در ادامه به عدم وجود مدیریت مناسب امور آب اشاره کرد و گفت: برخی باغداران برای آبیاری درختان خود مجبور به پرداخت مبالغ هنگفتی هستند درصورتی‌که نگهداری از درختان هیچ‌گونه توجیح اقتصادی برای این قشر ندارد و این امر سبب می‌شود تصمیم به تغییر کاربری بگیرند.
 رئیس شورای شهرستان کرج در پایان ضمن تشکر از خبرنگاران و در راستای همگام بودن با مسئولان و مردم در انعکاس اخبار، گفت: از رسانه‌ها انتظار می‌رود مردم را به این یقین و باور برسانند که محیط‌زیست عامل اصلی حیات موجودات زنده است و از بین بردن آن مساوی است با انواع امراض و بیماری.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار