کد خبر: ۲۷۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 13 August 2016


مدیر تعاون روستایی استان البرز گفت: این استان نیازمند راه‌اندازی یک پایانه مستقل عرضه محصولات کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فردین شمس عصر امروز در نشست تعاون روستایی استان البرز اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که برای توسعه صادرات می‌توانیم انجام دهیم راه‌اندازی یک پایانه مستقل برای عرصه محصولات کشاورزی است.

وی ادامه داد: در این راستا و با راه‌اندازی این پایانه می‌توانیم دست واسطه‌ها را از این تولیدات کوتاه کرده و بازار خوبی را در البرز ایجاد کنیم.

این مسؤول با توجه به اینکه استان البرز دارای ظرفیت‌های کشاورزی بسیاری است و می‌تواند در این عرصه به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کند افزود: توجه به کشاورزی منطقه و رفع مشکلات موجود باید این مهم را به سمت جلو حرکت داده و کشاورزان را تشویق و ترغیب به تولید محصولات با کیفیت کنیم.

شمس با اعلام اینکه تشکل‌های تعاون روستایی یکی از مهمترین نهادهایی هستند که در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی می‌توانند به ما کمک کند گفت: در این راستا ایجاد شرکت تعاونی‌هایی در قالب شرکت‌های منابع طبیعی، تعاونی زنان و تعاونی تخصصی مرغ را در استان در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ترویج و نهادینه کردن فرهنگ راه اندازی تعاونی‌های روستایی را مهم خواند و بیان داشت: راه‌اندازی این تعاونی‌ها علاوه بر صرفه اقتصادی می‌تواند در کارآفرینی و اشتغال نیز تأثیرات بسیاری را داشته باشد.

مدیر تعاون روستایی استان البرز با اشاره به اینکه ایجاد این تعاونی‌ها و ایجاد اشتغال برای روستاییان می‌تواند در جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان جلوگیری کند بیان داشت: باید از این ظرفیت در مسیر رسیدن به اهداف مورد نظر استفاده کرد.

شمس در بخشی دیگر از سخنان خود به راه‌اندازی اتحادیه‌های تخصصی کشاورزی در البرز اشاره کرد و گفت: اتحادیه زنبورداران، دامداران، آبزیان مصرفی، قارچ، مرغداران و تعاونی‌های روستایی از جمله این اتحادیه‌های تخصصی است که هم اکنون در استان فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار