ما حاضر هستیم از امروز پاسخگویی را به افرادی که دفاع می‌کنند، واگذار کرده و بگوییم بیایید جواب پدر و مادر پیر شهید که دو ساعت در ترافیک برای رسیدن به بیمارستان و درمانگاه معطل و گرفتار شده‌اند را خودتان بدهیم. بیایید جواب این کودکان معصوم مهدکودکی و دبستانی را که دود ترافیک می‌خورند را خودتان بدهید.
کد خبر: ۲۹۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 05 September 2016
شهردار کلانشهر کرج گفت: دیگر هیچ امکانی برای ادامه همکاری با شرکت سابیر مجری خط دو متروی کرج وجود ندارد.
علی ترکاشوند اظهار داشت: ده سال قبل پروژه متروی کرج کلنگ‌زنی شد و قرار بود حداکثر تا سال 90 خط دو قطار شهری در مرکز استان البرز به بهره‌برداری برسد.
وی تصریح کرد: برخی از شهرستان‌ها خیلی دیرتر از کرج اقدام به احداث مترو کردند و امروز عملیات اجرایی و فیزیکی آنها به مراتب جلوتر از مرکز استان البرز است و در این زمینه بیشترین آسیب را مردم کرج متحمل شده‌اند.
شهردار کرج افزود: مردم می‌پرسند چرا پس از ده سال هنوز مترو راه‌اندازی نشده و اشکال کار کجاست و چرا با وجود صرف هزینه‌های سنگین که از جیب بیت‌المال و مردم پرداخت شده،‌ هنوز اثری از مترو نمی‌بینیم.
ترکاشوند با تاکید بر اینکه دیگر شهرداری کرج توان پاسخگویی به مطالبات مردم در این زمینه را ندارد، گفت: وقتی یک شهروند، یک مادر شهید و یک پدر شهید که در دوران پیری به سر می‌برد و از وضعیت ترافیک و نبود مترو نزد من مسؤول که خادم آنها هستم شکایت می‌کند، باید با چه رویی به آنها پاسخ دهم و بگوییم که بعد از 10 سال هنوز درگیر اختلاف نظرها با مجری طرح هستیم!
وی تاکید کرد: مردم حق دارند و می‌پرسند پولی که از عوارض و سهم آنها پرداخت شده، چرا به سرانجام نرسیده است، چرا مترو راه‌اندازی نمی‌شود، چرا باید هزینه‌های سنگین ترافیک و معضلات آن را تحمل کنند و آسیب‌های زیست محیطی بر سلامت شهروندان اثر می‌گذارد.
شهردار کرج افزود: ما حاضر هستیم از امروز پاسخگویی را به افرادی که دفاع می‌کنند، واگذار کرده و بگوییم بیایید جواب پدر و مادر پیر شهید که دو ساعت در ترافیک برای رسیدن به بیمارستان و درمانگاه معطل و گرفتار شده‌اند را خودتان بدهیم. بیایید جواب این کودکان معصوم مهدکودکی و دبستانی را که دود ترافیک می‌خورند را خودتان بدهید. چرا من به عنوان شهردار و اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری و مدیران استانداری و معاونان استاندار هر روز باید خجالت‌زده شهروندان مومن و ولایی کرج باشیم.
ترکاشوند با اشاره به جلسه اخیر که با حضور استاندار البرز، نمایندگان مجلس، مدیران ارشد استان البرز و مدیریت شستا برگزار شد، گفت: در این جلسه نیز تاکید شد که دیگر هیچ امکانی برای ادامه همکاری با شرکت سابیر از نظر قانونی وجود ندارد و نمی‌توانیم به این همکاری ادامه دهیم و قانون اجازه تداوم کار را به ما نمی‌دهد.
وی بیان داشت: ما تابع قانون هستیم و شرکت سابیر اگر مطالباتی دارد، باید بر اساس قانون پرداخت کنیم و هیچ کس مانع پرداخت این مطالبات نیست و آمادگی لازم برای این کار را هم داریم و طبق قانون عمل می‌کنیم.
شهردار کرج افزود: 10 سال قبل قرار بود مترو در کرج احداث شود و یک دهه است که پروژه‌های عمرانی شهر معطل مترو شده و هرجایی که می‌خواهیم برای رفع معضل ترافیک پل هوایی و یا تقاطع غیرهمسطح احداث کنیم، می‌بینیم در آنجا قرار است پروژه مترو احداث شود.
ترکاشوند اظهار داشت: مترویی که هنوز بعد از یک دهه خبری از آن نیست، تمام پروژه‌های عمرانی شهر را معطل و مختل کرده و باید هر چه سریع‌تر مسؤولان ارشد استان تکلیف آن را مشخص کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار