کد خبر: ۲۹۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 07 September 2016


معاون وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه صنعت دام کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسکندر زند ظهر امروز در حاشیه هفتمین کنگره علوم دامی ایران که در کرج برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های ما دستیابی به ‌شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه صنعت دام کشور است تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: هم‌اکنون سطح خودکفایی در زمینه مختلف گوشت قرمز، سفید، شیلات و ... مشخص است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون وضعیت صنعت دام در کشور از وضعیت مناسبی برخوردار است و لازم است تا برای توسعه این صنعت نیز اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اساسی صورت گیرد.

زند با تأکید بر اینکه با ورود به بخش خصوصی امروز شاهد مناسب بودن وضعیت صنعت دام و دامپروری در کشور هستیم.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه صنعت دام و طیور در کشور با پیشرفت بسیار خوبی مواجه است، اظهار داشت: در سال‌های گذشته به نژاد هلشتاین وابسته شده‌ایم.

به گفته زند در رابطه با نژادهای بومی نظیر کرم و زنبورعسل نیز اقدامات خوبی در کشور صورت گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخشی دیگر از سخنان خود به بزهای بومی خوب در کشور اشاره کرد و بیان داشت: پرورش بز به لحاظ تولید شیر مناسبی که دارد باید مورد توجه قرار باشد.

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه پرورش گوسفند و مشکلات گوسفندداری از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در فضای باز و مراتع انجام شده است که در این راستا این شرکت‌ها بر روی گوسفندان دو قلوزا نیز اقدامات موثری انجام داده‌اند.

زند با اشاره به وضعیت تولید گوشت، شیر، مرغ و تخم‌مرغ در کشور گفت: براساس آمار موجود تولید این محصولات در رتبه خوبی قرار دارد و هم‌اکنون شاهد بومی‌سازی این صنعت در اقتصاد مقاومتی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار