کد خبر: ۲۹۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 07 September 2016


معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان آموزش و ترویج کشاورزی با تأکید بر اینکه یکی از نقاط ضعف کشور عدم توجه به نوآوری و ضعف در این بخش است،‌ گفت: پیش رفتن به سمت نوآوری مهمترین نیاز کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ اسکندر زند پیش از ظهر امروز در هفتمین کنگره ملی علوم دامی در پردیس کشاورزی کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین مولفه‌های ما رسیدن به خودکفایی و پیش رفتن به سمت توسعه و تولید است.

وی ادامه داد: ایران هم‌اکنون در نوآوری در رتبه بسیار پایینی قرار دارد و براساس آمار موجود رتبه 120 را دارا است.

این مسؤول با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا به سمت نوآوری پیش برویم، تأکید کرد: هر چند از لحاظ تولید علم در جایگاه خوبی قرار داریم، اما در نوآوری هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله بسیار زیادی داریم.

پیش رفتن به سمت دانش‌بنیان کردن کشاورزی

زند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نیازهای ما در بخش کشاورزی پیش رفتن به سمت دانش‌بنیان کردن است، افزود: آینده مطلوب و درست کشاورزی با دانش‌بنیان کردن آن عملیاتی می‌شود، لذا با این اقدام می‌توانیم به سمت شکوفایی و تأمین غذای جمعیت رو به رشد کشور نیز دست پیدا کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ظرف 13 سال آینده یک میلیارد به جمعیت جهان افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: تأمین غذای این میزان جمعیت باید به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها باشد.

زند با تأکید بر پاسخگو بودن برای تأمین غذا افزود: در این راستا باید در تولید برخی از محصولات به خودکفایی رسیده و الزامات کشاورزی را رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 1350 در سراسر ایران 50 هزار چاه وجود داشت،‌ گفت: این میزان هم‌اکنون 16 برابر شده است، اما کشاورزی که وابسته به آن است هم‌اکنون از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: باید مشکلات کشاورزی در بخش آب نیز مرتفع شود تا این صنعت بتواند با رشد، ‌توسعه و شکوفایی بیشتری همراه شود.

وی یکی از مهمترین راهکارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی را توجه به صنعت کشاورزی عنوان کرد و بیان داشت: هر چه بتوانیم کشاورزی را در بخش‌های مختلف با رشد همراه کنیم، می‌توانیم در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی گام‌های موثری برداریم.

زند در ادامه سخنان خود به طرح کشاورزی خانوادگی در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه این طرح به رسمیت شناخته نشد.

وی با بیان اینکه باید نرم‌افزار کردن بخش کشاورزی و دامی را جدی بگیریم، اظهار کرد: استفاده از فکر و خلاقیت می‌تواند ما را به سمت توسعه و شکوفایی بیشتر برساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار