کد خبر: ۳۰۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 03 October 2016


ساکنان روستاهای حاجی آباد، سردرآباد واحمدآباد از توابع شهر ماهدشت کرج نسبت نبودن جاده دسترسی مناسب در این روستاها از شهرداری ماهدشت گلایه دارند.

به گزارش ایرنا، ساکنان این روستاها در طومار ساکنان این روستاها که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا البرز قرار گرفته، آمده است: ما ساکنان روستاهای حاجی آباد، سردرآباد و احمد آباد واقع درغرب شهر ماهدشت از ‏توابع استان البرز، سالیان متمادی است که از نبود جاده مناسب رنج می بریم.

در این طومار تاکید شده است: مناطق یاد شده سال ها پیش، طبق تقسیمات کشوری جزء مناطق شهری ماهدشت محسوب شده در‏صورتی که هیچ یک از شاخص های مناطق شهری در آن ها یافت نمی شود.‏

- در این محدوده طول جاده از ابتدای ماهدشت تا مناطق قابل سکونت و صنعتی پنج کیلومتر است که جمعیت یکصد ‏خانواری 70 سال پیش و سه هزار نفری امروز هنوز هم از این جاده استفاده می کنند.‏

همچنین براساس اعلام اهالی این روستاها، امروز این روستاها، 300 کارخانه و کارگاه در خود جای داده که وجود این صنایع میزان رفت وآمدها چندین برابر افزایش داده است.

با توجه به وجود کارخانه های بزرگ از جمله سیلوهای گندم که مستلزم تردد کامیون های سنگین در این ‏جاده است ، تردد درجاده کم عرض آن هم در طول شبانه روز برای ساکنان سه روستای مذکور، کارگران صنایع و خودروهای سبک وسنگین مشقت بار است.

به گفته ساکنان این روستاها، عرض کم جاده روستاهای حاجی آباد ، سردرآباد و احمد آباد سبب افزایش تصادف ها در این جاده نا ایمن شده است.

براساس طومار اهالی روستاهای مذکوراز ابتدای سال جدید تاکنون چندین فقره تصادف منجر به فوت در این مسیر رخ داده که مشکلات و نگرانی اهالی این مناطق را بیشتر کرده است. (پرونده تصادفات در ‏پلیس راهور ماهدشت موجود است)‏.

همچنین طبق نوشته ساکنان این روستاها با توجه به اینکه این جاده از سال ها پیش در طرح تعریض قرار گرفته است و بیشتر مالکان نسبت به ‏عقب نشینی اقدام کرده اند و بقیه پلاک ها نیز بایر است، هنوز هیچ اقدامی برای تعریض جاده منطقه با نام سرداران ‏صورت نگرفته است .

به گفته ساکنان، شهرداری ماهدشت درپی شکایات مکرر مردمی گاه وبی گاه اقدام به لکه گیری آسفالت این جاده می کند.

حمید میرزایی شهردار ماهدشت در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه این سه روستا در واقع به منطقه شهری ماهدشت الحاق شده است ، گفت: تملک اراضی ،تعریض و آسفالت جاده این مناطق به بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد در حالیکه کل بودجه شهرداری ماهدشت 150 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: جاده این مناطق از میان اراضی مردم می گذرد که خرید این اراضی بودجه هنگفتی می خواهد.

شهردار ماهدشت گفت: متاسفانه کمک ها از محل منابع استانی به شهرداری هم ناچیز است و نمی تواند پاسخگوی بخش کوچکی از نیازها باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت جاده دسترسی مناطق حاجی آباد، سردرآباد واحمدآباد انتظار می رود برای پیشگیری از حوادث ، اعتبار ویژه ای از محل منابع استانی و کشوری به این جاده اختصاص یابد.

شهردار ماهدشت گفت: به تازگی یک جاده دسترسی در حاشیه روستای احمدآباد احداث کرده ایم که ساکنان این منطقه می توانند از این مسیر تردد کنند.

وی احداث کمربندی ماهدشت به عنوان یکی از نیازهای اساسی این شهر دانست و افزود: سالهاست که خودروهای سنگین از وسط شهر تردد می کنند که به رغم محدودیت اعتباری قرار است تا سه ماه آینده کمربندی این شهر تکمیل و به بهره برداری برسد.

شهردار ماهدشت با بیان اینکه درآمدهای این شهرداری ناچیز است و پاسخگوی طرح های عمرانی نیست ، گفت: انتظار می رود با حمایت مسئولان استانی و کشوری بتوانیم برای نیازهای عمرانی ماهدشت چاره جویی کنیم .

وی با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به 12 هزار واحد مسکن مهر در این شهر احداث شده ، افزود: تامین نیازها و خدمات دهی به ساکنان این واحدها مستلزم هزینه های گزافی است که از اداره کل راه و شهرسازی استان البرز و دیگر دستگاه ها انتظار حمایت می رود.

شهردار ماهدشت اظهار داشت: مدیریت شهری به رغم محدودیت های مالی با تمام ظرفیت ها مشغول خدمات رسانی به ساکنان این شهر پرجمعیت است.

وی گفت: کاهش درآمدها در سال های اخیر دست مدیریت شهری ماهدشت را برای اجرای پروژه های بزرگ عمرانی از جمله احداث جاده روستاهای احمدآباد، حاجی آباد و سردرآباد بسته است.

وی افزود: شهرداری در ماه های گذشته تنها به ترمیم آسفالت این روستاهای تابعه بسنده کرده که امیدواریم با حمایت مسئولان استانی و کشوری بتوانیم نیازهای عمرانی ماهدشت که درآینده نزدیک جمعیت آن از مرز یکصد هزار نفر فراتر می رود تامین کنیم .

ماهدشت در 20 کیلومتری جنوب کرج مرکز استان البرز قرار دارد، جمعیت این شهر حدود 60 هزار نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار