آثار خشكسالي‌‌هاي اخير خود را نشان مي‌دهد
كارشناسان كشاورزي و توليدات دامي خبر مي‌دهند كه سال آينده در زمان برداشت محصول، با كاهش برداشت محصولات كشاورزي روبه‌رو مي‌شويم.
کد خبر: ۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰ 06 February 2015

آثار خشكسالي‌‌هاي اخير خود را نشان مي‌دهد

كاهش توليدات كشاورزي و دامي در البرز

 به گزارش تابناك – البرز: طي پاييز و زمستان سال جاري مردم استان البرز حتي به تعداد انگشتان يك دست نيز شاهد بارش باران و برف نبودند و اين در حالي است كه در نيمه ماه بهمن‌ حضور داريم و تا پايان زمستان زمان زيادي نمانده است.
به گفته كارشناسان خشكسالي امسال به مراتب شديد‌تر از سال‌هاي قبل است، به صورتي كه امسال ميزان بارش باران حدود 50 درصد نسبت به سال گذشته كه خود يكي از كم‌ باران‌ترين سال‌ها بود، كمتر شده است.
اگر چه هنوز به پايان سال نرسيده‌ايم، كاهش نزولات آسماني رفته رفته اثرات خود را نشان مي‌دهد.
از جمله آنكه مدیر کل دامپزشکی استان البرز در جمع خبرنگاران به صراحت اعلام كرد كه است به دليل خشكسالي در سال جاري و كاهش توليد گل و خشك شدن بسياري از باغ‌ها و سبزه‌زارهاي طبيعي، توليد عسل در استان البرز به شدت كاهش يافته است.
سيد اصغر برائي‌نژاد افزود: پيش از اين از هر كندو حدود 7 كيلو عسل برداشت مي‌شد كه امسال اين رقم به كمتر از 5 كيلو رسيده است.
لازم به توضيح است، كارشناسان كشاورزي و توليدات دامي خبر مي‌دهند كه در زمان برداشت محصول ، با كاهش برداشت محصولات استراتژيكي چون گندم و جو در استان البرز روبه‌رو مي‌شويم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار