شهید جهان‌آرا از همرزمان بهنام بود. شهید جهان‌آرا نیز مرا مادر خطاب می‌کرد و می‌گفت: مامان بهنام هواپیماهای دشمن دارند خیلی حمله می‌کنند.
کد خبر: ۳۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 06 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: شهرستان کرج در طول دوران جنگ تحمیلی تعدادی از بهترین فرزندان خود را تقدیم راه اسلام و انقلاب کرد.
یکی از شهدای شاخص کرج، شهید حسین فهمیده است. شهیدی در نوجوانی به ندای خمینی کبیر (ره) لبیک گفت و با لب‌های تشنه همچون مولا و مقتدایش حسین بن علی (ع) به شهادت رسید.
درباره این شهید، امام خمینی (ره) فرمودند " رهبر ما آن طفل دوازده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید. خداوندا، من از پیشگاه مقدس تو عذر می‌خواهم که کودکان و جوانان عزیز ما خود را فدا کنند و ما بهره‌کشی نماییم."
شهید حسین فهمیده تنها نوجوانی نیست که در دوران جنگ تحمیلی جان عزیز خویش را در راه پیروزی جبهه حق علیه باطل تقدیم کرد.
انقلاب اسلامی موجب تعالی روحی نوجوانان و جوانان بسیاری شد که به پیران روزگار درس معرفت و بصیرت دادند.
از جمله این سربازان رشید سپاه اسلام، شهید بهنام محمدی است.
در فروردین سال 92 بود که محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی به شهرستان کرج سفری کرد و در همان ابتدا به دیدار خانواده این شهید بزرگوار رفت.
بازخوانی سخنان مادر نوجوان شهید بهنام محمدی در این دیدار خواندنی است.
خبرگزاری‌ها در از این دیدار گزارش دادند "دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز با حضور در استان البرز و شهر کرج در ابتدای ورودش با حضور در منزل شهید 13 ساله بهنام محمدی با خانواده وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار مادر شهید بهنام محمدی ضمن استقبال از محسن رضایی،‌ وی را آشنای قدیمی خانواده خودشان عنوان کرد و گفت: بهنام را خودم غسل شهادت دادم.
وی با بیان این که شهید جهان‌آرا نیز از همرزمان بهنام محمدی بوده است افزود: شهید جهان‌آرا نیز مرا مادر خطاب می‌کرد و می‌گفت: مامان بهنام هواپیماهای دشمن دارند خیلی حمله می‌کنند.
این مادر شهید ادامه داد: در همین راستا بود که پسرم هنگام رفتن به خرمشهر به من گفت مادرجان من می‌روم و می‌دانم که شهید می‌شوم و به پیش امام حسین (ع)خواهم رفت.
مادر شهید بهنام محمدی خاطرنشان کرد: پسرش به مدت یک‌ماه از 31 شهریور تا 28 مهر در عملیات آزادی خرمشهر جنگید و به خیل شهدای کربلا پیوست.
وی ادامه داد: این برای من افتخار است که فرزندم را در راه امام (ره) و انقلاب فدا کردم.
در این دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و به ویژه شهید 13 ساله بهنام محمدی گفت: انشاالله این شهیدان با شهدای کربلا محشور خواهند شد.
در ادامه سفر یک‌روزه محسن رضایی به استان البرز و شهر کرج وی به باشگاه میلاد رفته و در همایش بانوان برتر حضور خواهد یافت."

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار