کد خبر: ۳۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵ 11 May 2015
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 80 درصد مرگ و میر مادر و نوزادان در همان 24 نخست تولد اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مراسم تجلیل از ماماهای استان البرز به مناسبت فرارسیدن روز جهانی مامایی در این شهرستان برگزار شد.

در جلسه فوق فرح بابایی طی سخنانی اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان و خدمات پزشکی و بیمارستانی، زنان و زایمان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: نقش پزشکان مامایی در افزایش و ارتقاء سطح سلامت مادران و نوزادان بسیار حائز اهمیت و مهم است و به همین دلیل باید به این بخش با نگاه ویژه‌ای پرداخته شود.

این مسئول افزود: در حال حاضر یکی از مهمترین اهداف وزارت بهداشت بر اساس طرح‌های جهانی و داخلی این است که مرگ کودکان زیر 5 سال را حداقل به یک سوم کاهش دهیم.

بابایی بیان داشت: برای تحقق این اهداف باید امکانات و زیرساخت‌های لازم به ویژه در بیمارستان‌ها را فراهم کنیم و بتوانیم بخش‌های زایمان در بیمارستان‌های سراسر کشور را از نظر کمی و کیفی ارتقاء دهیم.

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بر اساس آخرین آمارها، 80 درصد مرگ و میر مادران و نوزادان در همان 24 ساعت نخست تولد اتفاق می‌افتد که می‌توانیم با افزایش امکانات بهداشتی و درمانی این آمار را کاهش داد.

بابایی ادامه داد: یکی از اقداماتی که باید با جدیت پیگیری‌ کنیم، افزایش زایمان طبیعی است و دانش روز ثابت کرده که زایمان طبیعی در حفظ سلامت مادر و به ویژه نوزاد اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته بیش از 56 درصد زایمان‌ها در کشور به صورت سزارین انجام می‌شد که این رقم کاهش داشته است.

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت: در حال حاضر حدود 50 درصد از زایمان‌ها به صورت طبیعی و 50 درصد نیز سزارین است که باید این میزان در سال‌های آینده کاهش یابد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار