کد خبر: ۳۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 17 May 2015
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: طرح توسعه شبستان امام زاده حسن (ع) در حال اجراست.
حجت الاسلام محمد صالحی با ایسنا اظهار کرد: مردم توجه ویژه‌ای به امام زاده‌ها به عنوان مهم‌ترین قطب‌های فرهنگی کشور دارند.
وی افزود: در حال حاضر وضعیت بنای برخی از امام زاده‌های استان مناسب نیست به طوری‌که بخشی از این بناها تخریب شده  و نیاز به بازسازی فوری دارد.
صالحی ادامه داد: هر چند مردم به واسطه علاقه قلبی و با هدف کسب آرامش روحی  و معنوی به زیارت امام‌زاده‌ها می‌روند ولی بدون شک بنای زیبای امام زاده‌ها نیز در جذب بیشتر مردم به این اماکن مذهبی بی‌تاثیر نیست.
این مسئول ابراز کرد: بنای برخی از امام زاده‌های استان به گونه‌ای تخریب شده که حضور مردم در محوطه آنها خطرساز است.
وی ادامه داد: بر این اساس اداره کل اوقاف و امورخیریه استان البرز درسال جدید بازسازی برخی امام‌زاده‌ها به خصوص امام زاده‌هایی که در روستاهای استان قرار دارند را در دستور کار خود قرار داده است.
حجت الاسلام صاحی یادآور شد: درحال حاضر بازسازی امام زاده احمد و محمود شهرستان نظرآباد و ترمیم امام‌زاده زید و رحمان اشتهارد آغاز شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: علاوه بر این بازسازی کامل امام‌زاده عبدالله در علی‌آبادگونه نیز در حال انجام است و به زودی به پایان می‌رسد.
این مسوول گفت: علاوه بر این با برنامه‌ریزی‌های انجام شده احداث تعدادی سوئیت در امام‌زاده یوسف شهرستان طالقان آغاز شده تا زائرانی که قصد شب مانی دراین امام زاده را دارند بتوانند دراین سوئیت‌ها استراحت کنند.
وی گفت: درکنار موارد مذکور، نصب ضریح در دو امام‌زاده در جاده چالوس نیز در برنامه‌های امسال اداره کل اوقاف استان قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: با توجه به این که بنای برخی از امام‌زاده‌های استان در لیست آثار ملی به ثبت رسیده، برای بازسازی آنها میراث فرهنگی نیز باید وارد کار شده و مجوزهای لازم را صادر کند.
مدیرکل اوقاف استان البرز در پایان گفت: بازسازی امام زاده‌ها به اعتبار و بودجه زیادی نیاز دارد به همین دلیل از خیرین  درخواست می‌شود تا به این حوزه نیز ورود کنند تا روند بازسازی این اماکن معنوی به سرعت به پایان برسد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
سلام
امامزاده رزاق اشتهارد (ابتدا جاده روستای جارو) رو نزدیک به 3 ساله برای بازسازی بطور کامل تخریب کردن ولی هنوز بازسازی انجام نشده. لطفا شما پیگیری کنید.
مدیر پایگاه این پیام به اطلاع حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی مدیر کل اوفاف و امور خیریه استان البرز رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار