کد خبر: ۴۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶ 27 May 2015
معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج از مسوولان خواست تا اوقات فراغت دانش آموزان را به خانواده ها بسپارند.
به گزارش ایرنا، محمدتقی ایرانی روز چهارشنبه در آیین طرح توسعه سالن مطالعه کتابخانه امیرکبیر (مرکزی) کرج گفت: هر ساله برای اوقات فراغت دانش آموزان توسط ارگان های مختلف برنامه ریزی می شود.
وی اظهار داشت: این برنامه ریزی ها اگر چه شاید دقیق باشد و در نظر داریم تا آن ها رتبه های برتر علمی را کسب کنند ولی کسل کننده و بی کیفیت هستند.
ایرانی با اشاره به حواشی مختلفی که جوانان و نوجوانان ایرانی را بخصوص از سوی ماهواره و فضاهای مجازی درگیر کرده است، افزود: این معضل به حدی است که سن مواد مخدر به دبستان بخصوص در پسران رسیده است.
وی میزان روی آوری به مواد مخدر را در سنین مدرسه در کشور ما 1.8 درصد و در دانشگاه ها 4.2 درصد عنوان کرد و گفت: فساد اخلاقی نیز به سنین پایینی رسیده و همه ی جوانان و نوجوانان را تهدید می کند.
ایرانی اظهار داشت: امروزه هر دو قشر دختر و پسر در تهاجم برنامه های به ظاهر فرهنگی از طریق ماهواره ها قرار گرفته اند.
وی افزود: تولید کنندگان این برنامه های ماهواره ای درحالی خوراک برای جوانان و نوجوانان ما تهیه می کنند که خودشان برای خانواده و حتی در کشورهایشان اجازه استفاده از آن ها را نمی دهند.
وی گفت: در دنیای امروز که خشونت طلبی را ترویج می دهند، تنها هستیم و می خواهند دنیایی بسازند که خودشان آقایی کنند.
وی بیان کرد: جامعه را انسان های سالم، پاک و قوی وبااراده می سازند و اگر بخواهیم
انسان ساز باشیم باید ابتدا خودمان را بسازیم.فرماندار کرج اظهار داشت: امروزه آسیب های اجتماعی و نوظهور برای جوانان ما تهدیدی جدی است، آسیب هایی که اعتقادات و هویت ملی ما را نشانه گرفته است پس باید با بصیرت حرکت کنیم.
وی گفت: ایران اکنون در مذاکرات منطقه و جهان اسلام تعیین کننده است و می تواند تکفیری ها را از منطقه جارو کند که دراین بخش حضور جوانان تعیین کننده است.
ایرانی در پایان با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان البرز در ماه های آینده، اظهار داشت: در نظر داریم تا در این سفر، امتیازات ویژه ای را برای کتابخانه های استان بخصوص کرج جذب کنیم.
در این آیین سالن مطالعه (قرائت خانه) 50 نفره به فضای کتابخانه ای کتابخانه عمومی امیرکبیر کرج افزوده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار