فرماندار خبر داد
مدیران مشمول قانون انتخابات مجلس که قصد دارند در انتخابات نامزد شوند، باید تا تاریخ 28 خرداد ماه استعفای خود را به صورت مکتوب به مرکز حوزه انتخابیه (فرمانداری شهرستان) ارائه کنند.
کد خبر: ۴۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲ 07 June 2015

به گزارش تابناک – البرز: سال‌ها است که بحث تغییر در شیوه‌های انتخابات از سنتی به مدرن و استفاده از تجهیزات پیشرفته در فرآیند رای گیری و شمارش آرا مطرح بوده است.
این هدف به دلیل عدم بهره‌مندی از زیرساخت‌های فنی لازم، تاکنون به صورت کامل محقق نشده است.
با این وجود برخی از بخش‌های انتخابات در تعدادی از شهرهای کشور به صورت الکترونیکی برگزار شده است.
با توجه به در پیش بودن دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، فرماندار کرج از برگزاری این دوره به صورت الکترونیکی در مرکز استان البرز خبر داده است.
محمدتقی ایرانی در جلسه ستاد انتخابات این شهرستان با اعلام اینکه در 9 شهر کشور، علاوه بر استفاده از صندوق‌های سنتی رأی، از صندوق‌های الکترونیکی نیز استفاده می‌شود،‌ اظهار داشت: این شهرها شامل تهران، کرج، قم، کرمانشاه، شیراز، مشهد، اصفهان، اهواز و تبریز است.

وی افزود: برگزاری انتخابات الکترونیکی 25 فرآیند دارد که 24 فرآیند آن محقق شده و فرآیند آخر تهیه صندوق‌های الکترونیکی به جای صندوق‌های فعلی سنتی است که از سوی وزارت کشور در حال پیگیری است.

معاون استاندار البرز افزود: منافع مردم و نظام، در این است که انتخاباتی سالم برگزار شود و مجلسی با رای بالای ملت شکل گیرد که خواسته خود مردم است.

فرماندار ویژه کرج در ادامه با اشاره به تاکید رئیس جمهور در خصوص ضرورت شفافیت صندوق‌های رأی گفت: استفاده از نیروهای با تجربه، کارآمد، با انگیزه، متعهد و قانون‌مدار از معیارهای فرمانداری ویژه کرج برای انتخاب کادر اجرایی انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: برای احترام به شهروندان و جلوگیری از هرگونه شبهه و نگرانی، از افرادی که در انتخابات قبلی در مظان لغزش قرار داشته‌اند و ممکن است دچار لغزش و در نهایت بی اعتمادی مردم گردند، استفاده نخواهیم کرد.

فرماندار ویژه کرج گفت: با توجه به اینکه زمان ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، از تاریخ 28 آذر تا 4 دی ماه سال جاری به مدت هفت روز در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری‌های مرکز حوزه‌های انتخابیه مجلس انجام خواهد شد و مدیران مشمول بند "الف” ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که قصد دارند در انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد شوند، باید مطابق قانون تا تاریخ 28 خرداد ماه استعفای خود را به صورت مکتوب به مرکز حوزه انتخابیه (فرمانداری شهرستان) ارائه کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار