با وجود بارش‌های اخیر
نکته مهمی که مردم باید از آن مطلع باشند، این است که بارش‌های اخیر هرگز کمبود آب ناشی از خشکسالی‌ها را جبران نکرده و نمی‌کند.
کد خبر: ۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸ 12 February 2015
به گزارش تابناک – البرز: طی روزهای اخیر مردم استان البرز شاهد بارش خوب باران و برف بوده و به همین دلیل نماز شکر به جای آوردند.
نکته مهمی که مردم باید از آن مطلع باشند، این است که بارش‌های اخیر هرگز کمبود آب ناشی از خشکسالی‌ها را جبران نکرده و نمی‌کند.
البرز در سال‌هایی که گرفتار خشکسالی نبود،‌ میانگین بارندگی بالاتر از متوسط کشوری را تجربه می‌کرد، اما امسال میزان بارش‌ها در مقایسه با سال‌های ترآبی به حدود یک دهم رسیده است.
افت شدید منابع آب زیرزمینی، کاهش حجم آب ذخیره شده در سدها، کاهش آب‌دهی چاه‌های مجاز و به دنبال آن خشکسالی کم سابقه،‌ نتیجه کاهش شدید نزولات آسمانی در البرز است.
به همین دلیل مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز معتقد است که بارش‌های چند روز اخیر، مشکل کم آبی البرز را حل نمی‌کند.
منصور رحمانیان می‌گوید: به همین دلیل با تابستانی بسیار کم آب روبه‌رو هستیم و اگر اصلاح الگوهای مصرف را جدی نگیریم، در تابستان امسال با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو می‌شویم.
وی درباره شرایط آب و هوایی روزهای آینده در استان البرز نیز گفت که بارندگی‌هایی که از عصر سه‌شنبه آغاز شده، تا صبح روز شنبه آینده ادامه داشته و این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف گزارش شده است.
مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز همچنین از کاهش دمای هوا طی روزهای آینده در این استان خبر داد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار