کد خبر: ۴۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 16 June 2015
رئیس بسیج سازمان مهندسین دانشکده منابع طبیعی و کشاورزی دانشگاه تهران گفت: از 8 هزار پایگاه سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی 4 هزار پایگاه در طرح بسیج همگام با کشاورزی شرکت کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدرضا جهانسوز صبح امروز در مراسم دومین سالگرد تاسیس بسیج دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی که در کرج برگزار شد اظهار داشت: طرح بسیج همگام با کشاورز، امنیت غذایی و بهره‌مندی تمام مردم از مراحل غذایی مناسب را به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: در این راستا این سازمان یکی از حرکت‌های علمی خود را به سمت استانداردسازی امنیت غذایی در گروه‌های مختلف پیش گرفته است.
این مسئول تاکید کرد: امنیت غذایی در واقع یکی از ارکان مهم ملی به شمار می‌رود که در این راستا باید توجه جدی و اساسی به این موضوع داشته باشیم.
این مسئول با بیان اینکه با مشکلات بسیاری در تامین مواد غذایی داریم افزود: البته با تمهیدات و مدیریت درست می‌توانیم از این مشکل بیرون آمده و به سمت ارتقای تولیدات بخش کشاورزی پیش برویم.
جهانسوز با تاکید بر اینکه طی سال‌های گذشته 7 تا 5 میلیون تن واردت گندم را به کشور داشتیم گفت: در این راستا ذرت 62 درصد، برنج 56 درصد و دانه‌هایی مانند کنجاله سویا بالای 98 درصد واردات داشته‌ایم.
جهانسوز در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه طی دو سال گذشته 40 هزار میلیارد تومان محصولات استراتژیک کشاورزی را به کشور وارد کرده‌ایم افزود: چالش‌های بخش کشاورزی باید به درستی رفع شود و صنعت کشاورزی در کشور به سمت توسعه و تحولات اساسی پیش برود.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه سخنان خود بیان داشت: هم اکنون بخش کشاورزی با چالش‌های بسیاری و در شرایط خاص و حساسی مواجه است و این در حالی است که بالای 80 درصد از دشت‌های ایران فرسوده شده است.
جهانسوز با اشاره به اینکه اگر از آب به صورت درست استفاده نکنیم با بحران شدیدی در این حوزه مواجه خواهیم شد خاطر نشان کرد: باید روند استفاده این مهم به درستی مدیریت شود.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین معضلات مهم در بخش کشاورزی فرسایش بی‌رویه خاک در کشور است.
جهانسوز ادامه داد: بر اساس آمار موجود ایران رتبه اول را در فرسایش خاک در دنیا دارد.
وی با بیان اینکه با مدیریت درست و دقیق می‌توانیم با استفاده از پتانسیل‌های موجود تولیدات خود را در بخش کشاورزی ارتقا دهیم خاطر نشان کرد: در این راستا می‌توانیم شاهد افزایش تولیدات چند برابری محصولات کشاورزی باشیم.
این مسئول در ادامه سخنان خود به طرح بسیج همگام با کشاورز اشاره کرد و اعلام داشت: از 8 هزار پایگاه بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی موجود در کشور 4 هزار پایگاه در این طرح شرکت کرده‌اند.
جهانسوز از مهمترین برنامه‌های این سازمان در پایگاه‌ها را شناسایی 3 تا 5 محصول عمده کشاورزی در هر پایگاه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 7 جلد کتاب در خصوص زراعی، دامی و باغی توسط مهندسان‌، کارشناسان و محققین این سازمان به صورت خود جوش منتشر شده است که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است این مهم تا پایان سال جاری به 27 جلد کتاب برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار