کد خبر: ۴۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵ 17 June 2015
قائم قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل گفت: البرز در اجرای طرح پایلوت کودکان بازمانده از تحصیل موفق بوده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدتقی حسینی بعد از ظهر امروز در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان البرز که با حضور نماینده یونیسف در ایران در استانداری البرز برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه به واسطه همکاری‌های مطلوب میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی امروز شاهد موفقیت این طرح در سطح استان البرز بوده‌ایم.
وی یادآور شد: استان‌های البرز، فارس، خوزستان و تهران از جمله استان‌هایی هستند که این طرح را به صورت پایلوت در سطح استان‌های خود اجرا می‌کنند.
این مسئول افزود: موضوع کودکان و آسیب‌هایی که آنان را تهدید می‌کند موضوعی بین‌المللی است که باید بیش از پیش در سطح دولت‌ها و جوامع بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: کودکانی که قربانی عوامل مختلفی همچون مهاجرت، درگیری‌های مسلحانه، بحران‌های سیاسی مختلف و... هستند در شرایط بسیار نامناسب روحی و جسمی قرار دارند که در صورت عدم رسیدگی، آینده کشورها را با تهدیدها و آسیب‌های مختلف مواجه می‌کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری دستگاه‌های مسئول موظف به برنامه‌ریزی‌های منسجم و عملیاتی هستند، خاطرنشان کرد: تلاش دولت تدبیر و امید بر این است تا بتواند با ورود جدی و عمیق به این مهم شرایط مناسبی را جهت توانمندسازی و سلامت جامعه فراهم کند.
حسینی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اجرای این طرح و سایر طرح‌های مشابه آن نیازمند ورود بخش‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است، تاکید کرد: با توجه به حجم کار و فعالیت، این کار به تنهایی از دولت ساخته نیست بلکه باید سازمان‌های مردم نهاد با ورود جدی و عملیاتی خود دولت را در ارائه خدمات مختلف به بخش‌های آسیب پذیر جامعه یاری دهند.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس دستور اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی کودکان تبعه افغان که به صورت قانونی در کشور حضور دارند از خدمات این طرح بهره‌مند خواهند شد، چرا که معتقدیم تمامی کودکان باید از حق ادامه تحصیل برخوردار باشند تا بتوانند آینده کشور را با تکیه بر علم و خردمندی رقم بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار