کد خبر: ۴۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰ 17 June 2015
معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از اجرای طرح ملی بررسی کیفیت زندگی، سلامت روان و مشکلات شغلی جامعه کار و تولید از سوی این اداره کل در استان البرز خبر داد.
حسین فلاح نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طرح ملی بررسی کیفیت زندگی، سلامت روان و مشکلات شغلی جامعه کار و تولید کشور توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نیمه دوم خرداد ماه سال جاری به طور همزمان در همه استان‌های کشور آغاز شده است.
وی در رابطه با نحوه اجرای این طرح در استان البرز اظهار داشت: این طرح ملی با انتخاب تعدادی از واحدهای تولیدی در سطح استان از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می‌گردد و پرسش‌نامه‌ای 8 برگی با 178 سئوال بین 400 نفر از کارگران واحدهای صنعتی و تولیدی توزیع می‌گردد.
فلاح نژاد در زمینه محتوای سئوالات مطرح شده در پرسشنامه‌های بیان داشت: سئوالات پرسش‌نامه مذکور در زمینه کیفیت زندگی کاری و شغلی، مشکلات کارگران در محیط‌های کار و تولید، استرس شغلی و است.
وی از تعیین کارشناسان اداره کل به عنوان پرسشگر این طرح ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: کارشناسان حوزه اجتماعی این اداره کل به عنوان پرسشگر انتخاب و در این زمینه آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند و مقرر شد پرسشنامه‌ها تا پایان تیر ماه سال جاری در محل واحدهای تولیدی و صنعتی مورد نظر تکمیل و پس از جمع‌آوری، نتایج به وزارت متبوع اعلام شود.
معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار استان البرز با اشاره به اهمیت سلامت روان در فعالیت‌های اجتماعی به ویژه مسائل شغلی گفت: سلامت روان یکی از موضوعات عمومی و اجتماعی هر جامعه است و باید همان طور که به سلامت جسمی کارگران توجه می‌شود سلامت روان آنان در محیط کار مورد توجه ویژه قرار گیرد و با فراهم آوردن زمینه‌های بهبود سلامت روان نیروی کار می توان بهره‌وری، انگیزه شغلی و بهبود کیفیت کارو تولید در واحدهای تولیدی را افزایش داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار