کد خبر: ۵۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸ 22 June 2015
 فرماندار شهرستان کرج گفت: شهروندان البرزی از هرگونه خرید مرغ بومی خارج از نظارت سازمان دامپزشکی تا اطلاع ثانونی خودداری نمایند.
محمدتقی ایرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با اشاره به شعار سال بهداشت و امنیت غذایی از مزرعه تا سفره اظهار کرد: در حوزه گوشت سفید باید از مرغداری تا مزرعه، کشتارگاه، قطعه‌بندی و عرضه به خانوار نظارت صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه باید میزان مصرف مرغ روزانه مردم مشخص شود، افزود: ظرفیت قطعه‌بندی گوشت و استاندارد کافی و نیز مراکز قطعه‌بندی و ظرفیت بهداشتی آنها باید مشخص و سپس توزیع شود.
این  مقام مسئول با تاکید بر اینکه مراکزی به غیر از مراکز قطعه‌بندی مجاز و تولید انبوه نباید توزیع مرغ داشته باشند، تصریح کرد: باید مشخص شود که مرغ‌های تولیدی و نیز ضایعات آنها به چه مصرفی می‌رسد و این نظارت بر واحدهای کوچک با برنامه انجام شود.
ایرانی بر چرخه نظارت و گشت‌های مرکز بهداشت تاکید کرد و گفت: باید حداقل نظارت‌ها و نیز واحدهای عرضه و جایگاه آنها مشخص شود.
وی تحقق شعار بهداشت و سلامت را یک اولویت برای جامعه دانست و بیان کرد: سلامت مردم شوخی‌بردار نیست چرا که خانواده‌ها در حوزه سلامت آسیب‌پذیر هستند.
فرماندار کرج در بخش دیگری از سخنان خود به شیوع آنفولانزای مرغی که استان مازندران و شهرستان چالوس را آلوده کرده اشاره کرد و گفت: بایدتمهیدات لازم برای کنترل ورود مرغ‌های بومی به استان البرز اندیشیده شود.
این مقام مسئول در پایان  از شهروندان البرزی درخواست کرد تا با ماموران دامپزشکی همکاری کرده و از هرگونه خرید مرغ بومی خارج از نظارت سازمان دامپزشکی تا اطلاع ثانونی خودداری نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار