وعده های جدید به مردم
شهرستان فرديس با جمعيت بالغ 500 هزار نفر حتي يك تخت بيمارستاني نداشته و بيماران در اين شهرستان براي طي كردن مراحل درماني بايد به كرج و يا تهران مسافرت كنند.
کد خبر: ۵۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 27 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: استان البرز با جمعيت بيش از 3 ميليون ‌نفری و دارا بودن 6 شهرستان كرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، فرديس، طالقان و اشتهارد، مشكلات درماني و بيمارستاني بسياري دارد.
از جمله آنكه شهرستان فرديس با جمعيت بالغ 500 هزار نفر حتي يك تخت بيمارستاني نداشته و بيماران در اين شهرستان براي طي كردن مراحل درماني بايد به كرج و يا تهران مسافرت كنند.
همچنين شهرستان 175 هزار نفري نظرآباد نيز تنها يك مركز درماني و بيمارستاني به نام بيمارستان امام حسن مجتبي (ع) دارد كه امكانات آن جوابگوي نياز شهروندان نظرآبادي نيست.
وضعيت شهرستان‌هاي اشتهارد و طالقان نيز به همين صورت است و اكثر بيماران در اين مناطق مجبور به حضور در كرج هستند.
جالب آنكه شهرستان كرج نيز خود كمبودهاي بسياري داشته و در اين استان بسياري از عمل‌هاي جراحي از جمله پيوند كليه به دليل كمبود امكانات انجام نمي‌شود.
به طور قطع 15 مركز بيمارستاني، نمي‌تواند جوابگوي نياز 3 ميليون شهروند البرزي باشد.
اين شرايط اعتراض آيت‌الله سيد محمد مهدي حسيني همداني نماينده ولي فقيه در استان البرز و خطيب جمعه شهرستان كرج را نيز در پي داشته است.
وي در نخستين جلسه هيئت امناي امدادگران عاشورايي البرز به ميزباني جمعيت هلال احمر البرز گفته بود كه "البرز در حوزه درماني استاني فقير است و شهرستان فرديس از داشتن يك تخت بيمارستاني محروم است."
حسيني همداني در ادامه با اشاره به مشكلات حوزه سلامت در البرز از شهرستان فرديس نام برد و در خصوص كمبودهاي درماني اين شهرستان تازه تاسيس، گفت: فرديس با دارا بودن بيش از ۵۰۰ هزار نفر جمعيت از داشتن يك تخت بيمارستاني محروم است.
در اين رابطه سيد حميد طهايي استاندار البرز در ابتدای حضور خود در استان البرز گفته بود: متأسفانه برخی از شهرستان‌های این استان فاقد بیمارستان هستند که باید تدابیر اساسی برای ایجاد و راه‌اندازی مراکز درمانی اندیشیده شود.
به گفته طهايي، استان البرز با وجود اينكه از تاسيس رسمي آن چند سال مي‌گذرد، اما همچنان در سايه تهران قرار گرفته و جزو محروم ترين نقاط كشور به شمار مي‌آيد.
حال پس از چند ماه استاندار البرز بر توسعه سرانه‌های بهداشت و درمان در استان البرز تأکید کرده و گفته است: تعداد تخت‌های بیمارستانی در البرز دو برابر می‌شود.
سید حمید طهایی اظهار داشت: استان البرز با کمبود سرانه‌های بهداشت و درمان مواجه است و لازم است تا تدابیر اساسی در این حوزه اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون در برخی از بخش‌ها و شهرستان‌های این استان بیمارستان تخصصی وجود ندارد، افزود: شهرستان تازه تأسیس فردیس فاقد امکانات درمانی و بهداشتی است و شهروندان در این شهرستان با مشکلاتی در حوزه درمان مواجه هستند.
استاندار البرز تأکید کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی تحولات عظیمی را در حوزه درمان و بهداشت این استان فراهم کنیم و با توسعه امکانات و نیروهای متخصص گام‌های ویژه‌ای را به سمت توسعه سرانه‌های درمان برداریم.
طهایی اعلام کرد: یکی از نیازهای این استان توسعه تخت‌های بیمارستانی است چرا که بیماران در این استان با مشکلات بسیاری در این زمینه مواجه می‌شوند.
وی بدون ارائه آماری از تعداد تخت‌های بیمارستان اعلام کرد که با تمهیدات اندیشیده شده در سال‌جاری تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان البرز دو برابر می‌شود که گامی مهم در جهت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در البرز محسوب می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار