کد خبر: ۵۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰ 27 June 2015
دادستان انقلاب و عمومی ساوجبلاغ، گفت: دستگیری باند بین المللی مواد مخدر در هشتگرد که به تازگی صورت گرفت، یک موفقیت بزرگ بود که نشان می دهد این شهرستان جای امنی برای تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر نیست.

حسن جهانشاهلو روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اعضای این باند خانوادگی بین المللی با تشکیل یک خانه تیمی اقدام به قاچاق و توزیع مواد مخدر می کردند که با هوشیاری ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان شناسایی و همراه مقادیر زیادی حشیش و تریاک، 46 دستگاه تلفن همراه و 4 دستگاه خودرو دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: اعضای این باند به صورت شبکه ای گسترده در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در دو بخش صنعتی و سنتی در پاکستان، امارات متحده عربی، ونزوئلا و تایلند فعالیت داشته اند.

دادستان ساوجبلاغ خاطر نشان کرد: اعضای این باند از مبادی مختلف خارجی و داخلی اقدام به تهیه و توزیع گسترده مواد افیونی در استان های مختلف کشور می کردند.

وی بیان کرد: در شهرستان ساوجبلاغ اقدامات بسیار خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر صورت می گیرد به گونه ای که کارنامه موفقی داشته است، چون معتقدیم با ناامن کردن فضای شهرستان برای قاچاقچیان فرصت مناسب از افرادی که در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت دارند، گرفته می شود.

وی اعتیاد به مواد مخدر را یک نابسامانی اجتماعی دانست که پیشگیری از این پدیده منفی باید به افراد جامعه از طریق رسانه های گروهی و جمعی آموزش داده شود.

دادستان ساوجبلاغ در ادامه به خسارت صدها میلیاردی اعتیاد اشاره کرد و یادآور شد: پیشگیری کم هزینه ترین راه در زمینه مبارزه با مواد مخدر است که باید مسوولان و خانواده ها به آن اهمیت ویژه ای بدهند و بستر های آموزشی را در مناطق شهری و روستایی بوجود آورند.

رییس پلیس مبارزه مواد مخدر ناجا چهارشنبه گذشته از دستگیری سرباند میلیاردر یک شبکه مافیایی بین المللی مواد مخدر در استان البرز خبر داده بود.

شهرستان ساوجبلاغ با 250 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار