کد خبر: ۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸ 17 February 2015
یک متخصص تغذیه گفت: نوشابه مواد مغذی شیر مادر را از بین می‌برد.
دکتر مهرنوش کریمی، درگفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یکی از نوشیدنی‌هایی که در چند سال اخیر مصرف آن افزایش یافته، نوشابه است.
وی ابرازکرد: مصرف نوشابه به گونه‌ای در فرهنگ ما رسوخ کرده که در سرمیزها و سفره‌های غذا حتما باید نوشابه باشد به طوری‌که اکثر اعضای خانواده عقیده دارند که غذا بدون نوشابه ازگلو پایین نمی‌رود .
وی ادامه داد: ایرانیان رکورددار مصرف نوشابه دردنیا هستند و بیش از مردم سایر کشورها به این نوشیدنی مضر و بی‌خاصیت علاقه دارند .
کرمی افزود: نوشابه دارای مواد افزودنی به عنوان طعم دهنده و رنگ دهنده‌ها است و به میزان قابل توجهی مواد قندی را درخود جای داده است .
 این متخصص تغذیه ابراز کرد: به طور تقریبی در هر بطری یک لیتری نوشابه صد گرم قند وجود دارد که این قند انرژی زیادی را تولید می‌کند و می‌تواند زمینه‌ساز بیماری چاقی باشد.
وی یادآورشد:کسانی که بیش از اندازه نوشابه مصرف می کنند مستعد بیماری‌های همچون بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی ،پوکی استخوان و دیابت هستند .
کریمی اضافه کرد:مصرف نوشابه باعث می‌شود گاز آن حجم معده را پر کرده و سیری کاذب به وجود آورد در نتیجه فرد دچار سوءتغذیه ‌شود.
وی ادامه داد: مادرانی که به فرزندان خود شیر می‌دهند نباید از نوشابه استفاده کنند؛ چراکه  باعث ازبین رفتن مواد مغذی شیر آنها شده و نوزادشان دچار سوء تغذیه می شود .
وی در پایان گفت: نوشابه راه را برای جذب آهن می بندد ، به همین دلیل کسانی که زیاد از حد نوشابه مصرف می‌کنند غالبا ازکم خونی رنج می برند  و افرادی که می‌خواهند زندگی سالمو طولانی داشته باشند باید دور مصرف نوشابه را خط بکشند وآب به همراه مقداری آب لیموی تازه را جایگزین آن کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار