ميرابراهيم صديق عضو شورای شهر کرج
کد خبر: ۵۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵ 08 July 2015
مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بستر را برای مسئولان کشوری فراهم آوردند.حقیقت آن است اقتصاد ایران دارای مشکلات و آسیب هایی است و دشمن نیز متوجه این ضعف ها گردیده است.اعمال تحریم ها و یا تهدید به تحریم بخشی از راهبرد آمریکا و غرب علیه انقلاب اسلامی است.طبیعتا در چنین شرایطی ما باید بتوانیم راهکارهای لازم را برای مقابله با این حجم و راه برون رفت از این وضعیت را فراهم کنیم.
اقتصاد مقاومتی در چنین شرایطی می تواند بسیار راهگشا باشد. محور اقتصاد مقاومتی بایستی مبتنی بر توجه به منابع داخلی و استعداد ایرانی باشد.حقیقت آن است که ایران اسلامی امکانات و منابع بسیاری برای برون رفت از این شرایط و مقاومت در برابر تهدیدات دشمن را دارد. ایران اسلامی از منابع سختی چون نفت ، گاز و دیگر منابع برخوردار است که می تواند از این ظرفیت در اقتصاد مقاومتی برای پشتیبانی از دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی استفاده کرد.
جهان امروز به واسطه رشد و توسعه نیاز مند منابع اولیه است وایران به "بهشت منابع"در دنیا و خاورمیانه معروف است.ما می توانیم با سرمایه گزاری بر روی این منابع و معادن هم ارزش افزوده این محصولات را بالا برده و هم به اشتغال که بایستی در اقتصاد مقاومتیمورد توجه قرار گیرد بپردازیم.
بحث دیگری که در این حوزه مهم است این است که باید تلاش کرد که بودجه کشور از اتکای صرف به نفت فاصله گرفته و ما به سمت تولید حرکت کنیم.در این حوزه توجه به کشاورزی ،دامپروری ،بهره گیری از معادن داخلی و در نهایت ساماندهی امور مالیاتی می تواند بسیار موثر باشد.
ما در اقتصاد مقاومتی باید تمامی کانال های نفوذ دشمن را سد کرده و قابلیت های خود را عرضه بداریم.
خوشبختانه ایران مولفه بسیار قدرتمندی چون نیروی انسانی را داراست که در اقتصاد مقاومتی می تواند موتور تحرک و توسعه باشد.هوش و استعداد ایرانی بایستی به عنوان یک شاخص قدرت نرم برای پیشبرد اقتصاد کشور بکار گرفته شود.
ما در این رابطه بسیار الگوی خوبی داریمکه می تواند در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.مثلا در بعد دفاعی که صنعت ما از همان ابتدا با تحریم روبرو بود تحریم نه تنها  نتوانست مانع پیشرفت ما شود بلکه هوش سرشار ایرانی از این فرصت استفاده کرده و امروز ایرانی در این حوزه در قله قرار دارد.
آنچه در پایان این گفتار می توان گفت آن است که باید به مدیریت اقتصاد مقاومتی توجه وافر داشت که امیدواریم همانطور که سران سه قوه رسما اعلام کردند این بستر نیز تقویت شده و ایران اسلامی بتواند گردونه های سخت را با اقتدار و قدرت طی نماید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار