شهید «سید جلیل میری وَرکی» فرزند سیّد قاسم متولد 1338 یکی از خط‌شکنان عملیات کربلای ۴ بود که در منطقه ام‌الرصاص به شهادت رسید و بعد از گذشت ۲۹ سال، هویت پیکر مطهر او شناسایی و به آغوش خانواده خود بازگشت.
کد خبر: ۵۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۵ 11 July 2015

به گزارش تابناک – البرز: پیکر مطهر شهید غواص سیدجلیل میری ‌ورکی که همراه با 175 شهید غواص تازه تفحص شده شناسایی شده بود، ظهر روز پنجشنبه هجدهم تیرماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مردم و مسئولان استان البرز تشییع و در گلزار شهدای امامزاده طاهر(ع) به خاک سپرده شد.
شهید «سید جلیل میری وَرکی» فرزند سیّد قاسم متولد 1338 یکی از خط‌شکنان عملیات کربلای ۴ بود که در منطقه ام‌الرصاص به شهادت رسید و بعد از گذشت ۲۹ سال، هویت پیکر مطهر او شناسایی و به آغوش خانواده خود بازگشت.
آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید غواص سیدجلیل میری ورکی که در کرج برگزارشد، اظهار داشت: امروز شاهد حضور قشرهای مختلف مردم در مراسم تشییع این شهید هستیم و این نشان‌دهنده ارزش‌های دینی و معنوی مردم است.
وی ادامه داد: حضور مردم و مسئولان در مراسم وداع با این شهید بزرگوار نیز نشان از وحدت و یکپارچگی و اتحاد مردم و مسئولان است
در ادامه این مراسم استاندار البرز نیز طی سخنانی گفت: حضور مردم در این مراسم نشان دهنده ارادت آنان به شهدا است.
سیدحمید طهایی خاطرنشان کرد: انتقال آرمان‌های شهدا به نسل امروز و بیان خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از مهمترین وظایف ماست.
وی تأکید کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌تواند یکی از تأثیرگذارترین اقداماتی باشد که نسل امروز را می‌تواند با فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش آشنا کند.
استاندار البرز افزود: رشادت‌ها و از‌خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس وصف نانشدنی است لذا امروز نوبت ما است تا با ادامه دادن راه شهدا، آرمان‌ها و یاد آنان را برای همیشه زنده نگه داریم.
شهید سیدجلیل میری ورکی فرزند سید قاسم، یکی از خط شکنان عملیات کربلای 4 بود که در منطقه ام الرصاص به فیض شهادت نایل آمد.
وی متولد ششم فروردین 1338 از شهرستان تنکابن در استان مازندران است که در جبهه به عنوان تک‌تیرانداز و خط‌شکن در عملیات کربلای 4 به شهادت رسید.
شهدای خط‌شکن و غواص با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف و در 28 اردیبهشت ماه از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند.
پیکر 175 شهید از این 270 شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای4 بودند که با دستان بسته در یک گور دسته جمعی منطقه ابوفلوس کشف شدند.
از این شهید غواص دو فرزند (یک دختر و یک پسر) به یادگار مانده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار