کد خبر: ۶۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷ 16 July 2015
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان البرز گفت: طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری با ارائه تسهیلات ویژه در البرز آغاز شد.
قاسم باقری روز چهارشنبه افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل با استفاده از تسهیلات ویژه بانکی انجام می شود.

وی گفت: میزان تسهیلات اعطایی به متقاضیان به تفکیک نوع ناوگان در دو بخش توسعه و نوسازی مشخص شده است و متقاضیان نوسازی ناوگان می توانند خودرو عمومی فرسوده برون شهری خود اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه را در مراکز اسقاط معین از رده خارج کنند.

باقری تصریح کرد: براساس بخشنامه هیات وزیران در تاریخ 13 اسفند ماه سال 93 متقاضیان نوسازی در ازای فروش ناوگان فرسوده به وارد کنندگان خودروهای شخصی و پذیرش آن در مراکز اسقاط معین، برگه رسید از رده خارج کردن ناوگان عمومی فرسوده را دریافت کرده و به یکی از شرکت های تعیین شده تحویل می دهند تا از مزایای از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده در طرح های نوسازی ناوگان سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای استفاده کنند.

وی افزود: متقاضیان باید پس از تخصیص وسیله نقلیه توسط شرکت های خودروساز طرف قرارداد و پس از تائید اولیه بانک عامل یا لیزینگ مبنی برامکان اعطای تسهیلات به آنها، نسبت به از رده خارج کردن وسیله نقلیه فرسوده اقدام کنند.



مدیر کل حمل ونقل و پایانه های استان البرز، در خصوص میزان تسهیلات اعطایی در این طرح، گفت: در این طرح تمرکز بیشتر نوسازی ناوگان مسافری (اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری) است و سقف وام معادل 70 درصد قیمت وسیله نقلیه از 200میلیون تا 950 میلیون ریال برای سواری کرایه (برحسب نوع وسیله نقلیه)، 800میلیون ریال برای ون ، 1200 میلیون ریال برای مینی بوس و میدل باس و 4000 میلیون ریال برای اتوبوس تسهیلات کم بهره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار