کد خبر: ۶۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱ 21 July 2015

استاندار البرز بر وجود ارتباط زنجیروار بین افزایش سکونت‌گاه‌های غیررسمی و زندان‌های کشور در البرز تأکید کرد و گفت: جلوگیری از افزایش سکونت‌گاه‌های غیررسمی در استان نیازمند ایجاد اتاق فکر فرهنگی است.
 به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید حمید طهایی ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز بر لزوم اجرایی شدن مصوبات جلسات این شورا تأکید کرد و گفت: حتی اگر یک مصوبه نیز به اجماع عمومی اعضای این شورا برسد باید قابلیت پیگیری و اجرایی شدن داشته باشد.

وی در خصوص بند دوم جلسه این شورا که پیرامون ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی بود، نیز استقرار زندان‌ها در این استان را موجب افزایش سکونت‌گاه‌های غیررسمی دانست و افزود: وضعیت مناطق آسیب‌پذیر و سکونت‌گاه‌های غیررسمی را شخصاً دو بار در جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور وزیر مطرح کرده‌ام.

طهایی ادامه داد: ارتباط معنی‌دار و زنجیرواری بین استقرار زندان‌های کشور در این استان و افزایش سکونت‌گاه‌های غیررسمی وجود دارد که در این خصوص باید در جلسات اتاق فکر فرهنگی به این مهم پرداخت و راهکارهای عملیاتی ارائه داد.

استاندار البرز همچنین پیرامون موضوع گزارش اداره‌کل بهزیستی و ضرورت حمایت از اشتغال قشر آسیب‌دیده اجتماعی نیز بیان کرد: حرفه‌‌آموزی زندانیان و آسیب‌دیدگان اجتماعی اولویتی است که دنبال می‌شود؛ از آنجایی که این گروه مکانی برای عرضه محصولات دست‌ساز خود ندارند، لذا انتظار می‌رود دستگاه‌هایی که از بضاعت مناسبی برخوردار هستند، از باب کمک به این قشر و خانواده‌های آنان نسبت به خریداری محصولات اقدام کنند.

وی افزود: از آنجایی که این امر توسط اداره‌کل بهزیستی به صورت جدی دنبال می‌شود، انتظار می‌رود همکاری‌های لازم در این زمینه از سوی مدیران صورت گیرد.

طهایی همچنین ساماندهی کودکان کار را نیز در دستور کار این شورا قرار داد و افزود: شهرداری و نیروی انتظامی باید نسبت به جمع‌آوری این قشر و واگذاری به بهزیستی اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار