کد خبر: ۷۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 03 August 2015


رئیس پلیس راهور استان البرز گفت: خطر تصادف‌ هنگام‌ استفاده‌ از تلفن‌ همراه‌، چهار برابر خطر تصادف‌ در حالت‌ عادی‌ است‌.
سرهنگ رضا اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: استفاده از تلفن همراه به زیاد شدن تصادفات و حوادث ناگوار منجر شده به طوری که بر اثر بی‌احتیاطی زمینه وقوع حوادث ناگوار نیز به شدت افزایش یافته است.
وی افزود: هم رانندگان و هم عابران پیاده باید با پرهیز از استفاده تلفن همراه در هنگام رانندگی و گذر از خیابان، گذرگاه‌ها و معابر بیشتر به فکر سلامتی خود باشند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نباید سالخوردگان و کودکان بدون سرپرست و همراه در معابر تردد داشته باشند و در صورت عبور و مرور افراد مختلف نیز باید توجه داشته باشیم تا این امر از گذرگاه‌های امن، خط‌کشی‌ شده و معابر ایمن انجام شود.
اکبری ادامه داد: متولیان امر ترافیک باید به ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده توجه جدی داشته باشند و در این زمینه سعی کنند تا با فرهنگ‌سازی و اقدامات اساسی سلامت افراد در حال گذر از این پیاده‌روها تامین شده و امکان بروز حوادث به حداقل برسد.
رئیس پلیس راهور استان البرز در پایان با بیان اینکه متاسفانه بروز حوادث رانندگی و تصادفات درون شهری به دلیل بی‌احتیاطی‌ها در استفاده از تلفن همراه و دل مشغولی‌های ناشی از آن افزایش یافته است، بیان کرد: با همکاری شهرداری و سایر مجموعه‌ها تلاشمان بر این است تا در نقاط پرتردد و حادثه‌خیز رانندگی با احداث پل‌های عابر پیاده وقوع این حوادث را به حداقل برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار