کد خبر: ۷۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷ 05 August 2015

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه در صورت تامین زمین از سوی استانداری البرز سایت امداد و نجات هوایی کشوری در این استان راه‌اندازی می‌شود،گفت: در صورت تحقق این امر نخستین سایت‌هوایی امدادی کشور احداث می‌شود.

علی‌اصغر احمدی در نشستی با مدیرعامل جمعیت هلال احمر و استاندار البرز ضمن قدردانی از حمایت‌های همه جانبه استانداری البرزبر لزوم آمادگی هر چه بیشتر جمعیت هلال احمر با تقویت زیر ساخت‌های استان تاکید کرد و اظهار داشت: حفظ آمادگی و داشتن برنامه و آموزش نظام‌مند از عوامل موفقیت محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت وجود ساختمان ستادی مناسب و درخور مردم استان از تخصیص اعتبار7 میلیارد تومانی به منظور ساخت ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر استان البرز خبر داد و از استاندار خواست تا با هماهنگی و تحویل زمین شناسایی شده از مسکن شهرسازی تسریع و اقدام لازم در راستای تحقق این مهم صورت پذیرد.

وی نیز از آمادگی جمعیت هلال احمر برای احداث سایت امداد و نجات هوایی کشوری در استان البرز خبر داد و تصریح کرد: در صورت تامین زمین در محمد‌شهر جنب فرودگاه پیام از طرف استانداری البرز این جمعیت اولین سایت‌هوایی امدادی خاورمیانه را احداث می‌کند.

احمدی افزود: در صورت آمادگی و احداث خانه‌های هلال در کلیه روستاهای استان به عنوان نمونه می‌توان محلی مشخص و مناسب برای آموزش ،سازماندهی و ارائه خدمات مورد نیاز اهالی آن روستا در مواقع بحران را داشته باشیم.

وی از بازدید استان البرز بویژه پایگاه اقماری هیو (ساوجبلاغ) در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: بهره‌برداری این پایگاه به سبب مشکل حقوقی دچار وقفه شده و باید در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

همچنین سید حمید طهایی استاندار البرز در این نشست با اشاره به دامنه فعالیت‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر البرز در زمینه آموزش عمومی وکمک‌رسانی به حادثه دیدگان از جمله سیل اخیر در منطقه طالقان وروستای سیجان بر تقویت زیر ساخت‌های استان و افزایش توان امدادی هلال احمر در استان البرز تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت‌های آموزشی در حفظ آمادگی عمومی وکاهش خسارات جانی و مالی،گفت: آموزش امدادونجات باید از الویت‌های فعالیت‌های جمعیت هلال احمر لحاظ ودر جامعه نهادینه شود.

طهایی همچنین در این جلسه در مورد تراکم بالای جمعیت، حادثه خیزبودن و وجود دو محور اصلی مواصلاتی کشور در استان البرز اشاره کرد و خواستار توجه ویژه مسئولان هلال احمر به این مهم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این پایگاه با 11سوله ویک آشیانه بالگرد به دلیل مشکل حقوقی با سیمان آبیک قابل بهره‌برداری نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار