کد خبر: ۸۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 22 August 2015

مدیرکل انتقال خون استان البرز خواستار ترویج فرهنگ‌سازی در خصوص اهدای خون در بین اقشار مختلف مردم شد و گفت: هر فرد سالم در هر سال تا چهار بار با فاصله هشت هفته ، می‌تواند خون اهدا کند.

حسن حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: خون به عنوان فرآورده‌ای حیاتی و بدون جایگزین نقش مهمی در جراحی‌ها و درمان بیماری‌ها دارد و نیاز به خون و فرآورده‌های خونی به صورت مداوم وجود داشته و به طور مرتب نیز در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه از آغاز کار دولت تدبیر و امید، به انتقال خون توجه ویژه‌ای شده است، افزود: سازمان انتقال خون ایران به دلیل کم‌توجهی در سال‌های قبل، آسیب‌های بسیاری دید و با بدهی 210 میلیاردی مواجه بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با اصلاحات ساختاری در منابع مالی و کمک ویژه وزارت بهداشت تمام این بدهی پرداخت شده و اکنون بعد از دو سال در نقطه صفر هستیم و باید با توجه بیشتر دولت و استان، عقب‌ماندگی‌ها، به خصوص در حوزه بهسازی و توسعه تجهیزات فنی جبران شود تا بتوانیم به خدمت ‌رسانی مطلوبی که حاصل سال‌ها تلاش کارکنان و فرهنگ‌سازی و حضور ایثارگرانه اهداکنندگان خون بوده، ادامه دهیم.

حسینی در ادامه با اشاره به موقعیت ارتباطی البرز ، خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی استان که از جمله محورهای پرتردد و شریانی کشور محسوب می‌شود باید زمینه تقویت ادارات امدادی و کمک‌رسانی در البرز بیش از پیش فراهم شود.

مدیرکل انتقال خون استان البرز اضافه کرد: وقوع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و صعب‌العبور بودن برخی از مناطق از دیگر دلایلی است که لزوم حمایت از نهادهای کمک‌رسان مانند انتقال خون را ضروری کرده است لذا اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در راستای مشارکت در امدادرسانی به نیازمندان با اهدا خون در این استان بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.

وی در پایان نبود فضای مناسب برای پارک خودروی اهداکنندگان را از مشکلات این اداره در شهرستان کرج دانست و گفت: به دلیل موقعیت پر تردد چهارراه آیت‌الله طالقانی، اهداکنندگان یا جای پارک پیدا نمی‌کنند و یا با قبض‌های جریمه مواجه می‌شوند که این معضل آمار اهداکنندگان را در این منطقه کاهش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار