کد خبر: ۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱ 25 February 2015
عضو هیات مدیره رادیولوژِی ایران با بیان اینکه اکنون دوهزارو500 متخصص رادیولوژی در کشور وجود دارد، گفت: این تعداد پاسخگوی نیاز بیماران نیست .
به گزارش ایرنا عبدالرسول صداقت افزود: انتظار می رود تعداد متخصصان رادیولوژی کشور درکم ترین زمان به سه هزارو 500 نفر افزایش یابد.
وی بیان داشت: سالانه 150 متخصص رایولوژی درکشور دانش آموخته می شوند که با این روند تا 10 سال آینده به استاندارد جهانی نزدیک می شویم.
صداقت با اشاره به اینکه اکنون پنج هزارمرکز رادیولوژیِ دولتی و خصوصی در کشور فعال است،بیان کرد: درصورت تامین نیروی انسانی متخصص، امکانات موجود پاسخگو خواهد بود.
وی اظهار داشت: سالانه در استانهای تهران و البرز بازآموزی مکرر برای متخصصان رادیولوژی برگزار می شود ضمن آنکه کنگره مرکزی رادیولوژِی ایران همه ساله برنامه آموزشی برای دو هزار و500 متخصص و کارشناسان رادیولوژِی برگزار می کند.
عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران به تعرفه های سال آینده خدمات رادیولوژی اشاره کرد و گفت: طبق این تعرفه ها، هزینه های خدماتی بخش خصوصی 60 درصد بیشتر از بخش دولتی است که در این وضعیت فشار مالی زیادی به بیماران وارد می شود.
وی افزود: با افزایش واحدهای رادیولوژی دولتی در بیمارستان ها،ضمن ایجاد رقابت بین دو بخش خصوصی و دولتی، هزینه‌های درمانی بیماران کاهش خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار