کد خبر: ۹۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 08 September 2015

استاندار البرز گفت: طالقان پایلوت تحقیقات گیاه شناسی در استان شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی ظهر امروزدر حاشیه بازدید از رئیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: اصلی‌ترین دغدغه مسئولان بودجه ناکافی اعلام کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه جمعیتی برابر با 4 استان کشور در البرز استقرار دارد، اما به میزان این جمعیت بودجه ملی به البرز اختصاص پیدا نکرده است.

وی ضمن تشریح وضعیت استان در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، کمبود بودجه‌های استانی را اصلی‌ترین دغدغه مسئولان اعلام کرد و بیان داشت: اگر چه البرز استانی توسعه یافته در بعد مسائل علمی و تحقیقاتی است و پایلوت بسیاری پژوهش‌های کشور به شمار می‌رود، اما در تحقق بودجه با مشکلات عدیده‌ای همراه است.

*ظرفیت بیش از 100 برند کشوری در البرز به کارگرفته شود

طهایی با اشاره به استقرار بیش از 100 برند کشوری در این استان، تأسیس شرکت‌های دانش بنیان با استفاده از ظرفیت موجود را مهم قلمداد کرد. البرز مهد کشاورزی است و در حوزه پارک علم و فناوری نیز از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.

*طالقان پایلوت طرح‌های تحقیقاتی گیاهان دارویی کشور شود

استاندار البرز در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های غنی طبیعی در شهرستان طالقان، گفت: با راه‌اندازی مسیر طالقان ـ هشتگرد و به کار گیری ظرفیت‌های طبیعی این شهرستان می‌توان پایلوت اجرای طرح‌های تحقیقاتی در حوزه گیاهان دارویی را از این منطقه بنا نهاد.

طهایی در ادامه به موضوع کم آبی نیز در استان پرداخت و خاطرنشان کرد: با وجود استقرار 2 سد، این استان با کمبود آب مواجه است هر چند بازگشت بخشی از سهم حق آبه سدها و استفاده از آن در بخش صنعت و کشاورزی به وزیر نیرو اعلام شده اما انتظار می‌رود طرح‌های تحقیقاتی نیز با رویکرد مدیریت بهینه مصرف آب همراه باشد.

وی احداث شهرک آی‌.سی‌.تی در حوزه پارک علم و فناوری و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان را در توسعه استان مهم قلمداد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار