کد خبر: ۹۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰ 13 September 2015

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: وزارت کشاورزی بر اساس دستورات رئیس جمهوری و هیأت دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای خودکفایی در تأمین مواد غذایی پرمصرف و تولید محصولات استراتژیک مانند گندم و غلات در دستور کار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج‌، گردهمایی برنامه‌ریزی تحقیقات و تولید بذر غلات آبی بعد از ظهر امروز به میزبانی استان البرز در شهرستان کرج برگزار شد.

غلامحسین طهماسبی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: وزارت کشاورزی بر اساس دستورات رئیس جمهوری و هیأت دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای خودکفایی در تأمین مواد غذایی پرمصرف و تولید محصولات استراتژیک مانند گندم و غلات در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: با تلاش دولت و بخش کشاورزی به طور قطع اهداف مربوط به تأمین مواد غذایی کشور محقق می‌شود.

این مسئول افزود:‌ برای دستیابی به این هدف مهم نیاز است که بخش خصوصی و دانشگاهیان نیز وارد میدان شده و با انجام تحقیقات علمی و کار و تلاش بیشتر دولت را یاری کنند.

طهماسبی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر در کشور گفت: به دلیل تغییرات اقلیمی و گرم‌تر شدن هوا و همچنین کاهش بارندگی‌ها مشکلاتی در حوزه تأمین آب کشاورزی برای کشور ایجاد شده اما با انجام تحقیقات علمی و تغییر روش‌های کشاورزی و اصلاح سیستم‌های آبیاری می‌توانیم این شرایط را پشت سر گذاریم.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بان کرد:‌ از سوی دیگر نیاز است تا از تجارب دیگر کشورها در این حوزه استفاده کرده و با تعاملات دانشگاهی و تحقیقاتی زمینه بهره‌وری مناسب با بخش کشاورزی را فراهم کنیم.

طهماسبی افزود:‌ با توجه به گرم‌تر شدن هوا و کاهش بارندگی‌ها باید به سمتی برویم که الگوهای کشت را اصلاح کرده و ارقامی را زیر کشت قرار دهیم که نسبت به کمبود آب و گرمتر شدن هوا مقاوم‌تر باشند.

وی در پایان گفت: این سیاست در بخش تولید غلات و گندم به ویژه غلات آبی با جدیت از سوی دولت پیگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار