کد خبر: ۹۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲ 13 September 2015

معاون سیاسی،‌ انتظامی فرماندار کرج بر ممنوعیت اجرای عملیات عمرانی در محدوده زمانی بازگشایی مدارس در کلانشهر کرج تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رضا عسگری ظهر امروز در جلسه هماهنگی بازگشایی مدارس در این شهرستان اظهار داشت: اجرای عملیات عمرانی در محدوده زمانی 20 شهریور الی 10 مهرماه جاری ممنوع است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در روزهای ابتدای آغاز سال تحصیلی جدید، خانواده‌ها در حال هماهنگی برای سرویس مدارس هستند، ممکن است تا هنگام تعیین سرویس‌های مدارس، برای رساندن فرزندانشان به مدارس خودشان اقدام کنند که این موضوع باعث ترافیک در محدوده شهرها می‌شود.

این مسئول تأکید کرد: بنابراین با هماهنگی ادارات مرتبط، مقرر شد تا اجرای عملیات عمرانی در محدوده‌های اصلی و پررفت و آمد شهر موقتاً تعطیل شود تا از بار ترافیکی در این زمان کاسته شود.

معاون فرماندار کرج در ادامه با اشاره به اینکه حدود 36 هزار دانش‌آموز کرج با سرویس مدارس جابه‌جا می‌شوند، به ضرورت بررسی دقیق تعیین صلاحیت رانندگان سرویس‌های مدارس و همچنین معاینه فنی خودروها تأکید کرد و گفت: به استناد ماده 3 آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌‌آموزان، مدارس رانندگان باید از شرایط مطلوب کاری برخوردار باشند، لذا استفاده از رانندگان با تجربه علاوه بر تضمین جان دانش‌آموزان، آرامش اولیای آنها را نیز به همراه دارد که این امر کسب رضایت شهروندان را محقق خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نظارت بر سرویس‌های مدارس امری ضروری است و صلاحیت رانندگان از لحاظ سوء پیشینه کیفری، عدم اعتیاد به الکل و مواد مخدر و گواهینامه رانندگی و مجوز تاکسیرانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عسگری دارا بودن سن بالای 25 سال و همچنین متأهل بودن از دیگر شرایط رانندگان سرویس مدارس عنوان کرد.

وی در ادامه به ضرورت داشتن گواهینامه رانندگی پایه دو برای رانندگان سرویس مدارس اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: رانندگان سرویس مدارس باید نسبت به دریافت گواهینامه پایه 2 (ب1 و ب2) اقدام کنند.

وی افزود: صلاحیت خودروهای سرویس مدارس نیز از نظر بیمه شخص ثالث، معاینه فنی و ظاهر خودرو باید تأیید شود.

بر اساس این گزارش، ایمن‌سازی مسیرهای عبور و مرور دانش‌آموزان، تسهیل در تردد شهروندان، نظم ترافیکی، نصب علایم ترافیکی و خط کشی خطوط عابر پیاده در خیابان‌ها، تهیه بسته‌های فرهنگی آموزشی، بازسازی روکش آسفالت در مدارس و محدوده آنها، آذین بندی و نصب بنرهای خوش آمد گویی به دانش‌آموزان و آماده‌باش نیروهای آتش‌نشانی از دیگر مصوبات این جلسه بود که با هماهنگی ادارات مربوطه انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار