کد خبر: ۹۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹ 16 September 2015
فرماندار شهرستان کرج گفت: استفاده از خلاقیت‌های جوانان مستعد کشور را به سمت توسعه و پیشرفت می‌‌رساند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدتقی ایرانی ظهر امروز در جمع گروه مشاوران جوان مجمع معتمدین شهرستان کرج با اعلام اینکه یکی از راهکارهای اساسی برای توسعه کشور استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و خلاقیت‌های جوانان مستعد است لذا باید مسیر متبلور شدن استعدادهای آنان فراهم شود.

وی افزود: در شرایطی که کشور به دلیل وابستگی‌های اقتصادی خود به مستعمره استکبار جهانی تبدیل شده بود، مردم ما انقلاب کردند تا عقب‌افتادگی‌های گذشته کشور جبران شود و در این شرایط ما نیازمند آن هستیم تا با استفاده از خلاقیت جوانان و نخبگان کشور، مسیر توسعه را با گام‌های بلندتری بپیماییم تا همپای توسعه جهانی شویم.

فرماندار کرج تأکید کرد: با تلاش و همت مردم و مسئولان امروز کشور در عرصه های مختلف علمی به توفیقات بسیار بزرگی دست پیدا کرده است و توانسته مسیر توسعه و پیشرفت را با شتاب بیشتری پشت سر بگذارد.

ایرانی در ادامه سخنان خود به مسئله انرژی هسته‌ای پرداخت و پرهیز از دو قطبی شدن در موضوع توافق هسته‌ای را در راستای منافع ملی خواند و تصریح کرد: در بحث هسته‌ای و توافق پیش‌رو، باید با صبر و حوصله و به دور از بغض و کینه، منافع ملی را مدنظر قرار دهیم و از دو قطبی شدن جامعه دوری کنیم.

فرماندار کرج، در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تمرکز علم و فناوری بر دانش‌اندوزی مبتنی بر تولید ثروت و کارآفرینی تاکید کرده و گفت: دنیا از آموزش‌محوری کلاسیک و پس از آن از مرحله انجام فعالیت‌های پژوهش‌محور گذشته است و امروز به مرحله‌ای رسیده است که دانش‌اندوزی را با محوریت تولید ثروت و کارآفرینی پیگیری می‌کند.

ایرانی حمایت از دانش‌آموختگان در رشته‌های مختلف را مهم خواند و گفت: حمایت و پرورش دانش‌آموختگان می‌تواند در مسیر توسعه کشور نقش بسیار داشته باشد.

وی بر ضرورت تدوین طرح آمایش استان البرز تأکید کرد و بیان داشت: تمام استان‌ها سند آمایش دارند و بر اساس آن برای استان برنامه‌ریزی می‌کنند، استان البرز نیز تاکنون بر اساس سند آمایش حرکت نکرده که خوشبختانه سند آمایش استان البرز نیز به تازگی تدوین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار