کد خبر: ۱۰۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 27 September 2015

رییس اداره محیط زیست شهرستان طالقان گفت: دامداران دام‌های خود را ازمراتع و محیط‌های حفاظت شده طالقان خارج کنند.

حشمت اله کشیری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز اظهار کرد: با مشاهده دام‌های مبتلا به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه حفاظت شده طالقان، مقابله با این بیماری به سرعت در دستور کار مسئولان دامپزشکی و محیط زیست استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای بررسی وضعیت شیوع این بیماری در میان دام‌ها، نیروهایی به مناطق حفاظت شده طالقان اعزام شده و در بخش مرکزی شهرستان عملیات پایش خود را آغاز کردند .

این مسئول گفت: این نیروها با حضور در مناطق حفاظت شده طالقان نسبت به تذکر به دهیاران و دامداران برای خارج کردن دام‌های اهلی از مراتع و محیط‌های حفاظت شده شهرستان اقدام کردند .

کشیری تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری به‌موقع اداره کل دامپزشکی، طرح واکسیناسیون در مقابل این بیماری آغاز شد.

وی گفت: طی این طرح بیش از 50 هزار راس دام در مقابل طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند؛ این درحالی است که سهیمه سالانه استان 30 هزار واکسن است .

رییس اداره محیط زیست طالقان اضافه کرد: هنوز تعدادی دام در ارتفاعات طالقان باقی مانده که در مقابل این بیماری واکسینه نشده‌اند .

کشیری یادآور شد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با دهیاری‌ها، به زودی این دام‌ها از مراتع خارج و برای واکسینه شدن در اختیار نیروهای اداره کل دامپزشکی قرار می‌گیرند .

وی در پایان گفت: این بیماری در استان به خوبی کنترل شده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار