علیرغم اظهارات مدیر کل دامپزشکی استان البرز
اظهارات فوق نشان می‌دهد که هنوز طاعون نشخوار کنندگان کوچک در البرز مهار و کنترل نشده و همچنان در این استان قربانی می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳ 28 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: در تاریخ سی ام شهریور علی اصغر شریفی مدیر کل دامپزشکی استان البرز در یک نشست خبری به تشریح آخرین جزییات مقابله و مهار بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در این استان پرداخت و گفت: تا این لحظه لاشه 43 کل و بز کوهی در استان البرز کشف شده است.
وی در این در جلسه از کنترل کامل این بیماری خبر داد و تاکید کرد که بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) جز بیماری‌های مشترک حیوان و انسان نیست و مردم هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند و مطمئن باشند که تمام دام و گوشت‌های سفید و قرمز عرضه شده در مراکز عرضه دارای مجوز از نظر بهداشتی مورد تأیید است.
حال 6 روز پس از این اظهارات مشخص شد که در همین مدت اندک، تعداد تلفات دام‌ها بر اثر ابتلا به این بیماری حدود 2 برابر شده است.
بر اساس این گزارش دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز از تلف شدن 76 رأس کل و بز بر اثر طاعون نشخوارکنندگان کوچک خبر داد و گفت: پایش کامل منطقه، جمع‌آوری و امحای بهداشتی لاشه حیوانات همچنان ادامه دارد.
مجید درکی صبح امروز در نشست مشترک معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با استاندار البرز تأکید کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون 76 رأس کل و بز در منطقه شکار ممنوع طالقان تلف شده‌اند که در این راستا تمامی اقدامات دامپزشکی و پایش کامل منطقه همچنان در دست انجام است.
وی با بیان اینکه بیماری طاعون نشخوارکنندگان (ppr) یک بیماری ویروسی با امکان واگیری بالا است،‌ تأکید کرد: تماس مستقیم با ترشحات حیوان آلوده و استفاده از مراتع و آبشخورهای مشترک دام‌های اهلی و وحشی از عمده‌ترین دلایل ابتلا و شیوع این بیماری است.
اظهارات فوق نشان می‌دهد که هنوز طاعون نشخوار کنندگان کوچک در البرز مهار و کنترل نشده است.
لازم به توضیح است، این بیماری ویروسی از بیماری‌های مشترک حیوان و انسان نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار