کد خبر: ۱۱۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹ 16 October 2015

-نماینده مردم کرج،فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت حضرت علی اصغر(ع) فرزند شش ماهه امام حسین (ع) بزرگترین سند مظلومیت سرورو سالار شهیدان کربلا است.

به گزارش ایرنا، عزیزاکبریان روز جمعه در همایش شیرخوارگان حسینی در دبیرستان شهید محمدحسین رحیمی شهرستان فردیس به خبرنگار ایرنا افزود: رمز ماندگاری واقعه خونین عاشورا ،شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یاران باوفایش است .

وی با اشاره به نقش مادران در تربیت فرزندان عاشورایی اظهار کرد: مادران با حضور در مجالس دینی ومذهبی، قرائت قرآن، نیایش و دعا و انجام رفتارهای دینی و معنوی می توانند به مسوولیت خطیر خویش در شکل گیری جامعه اخلاقی و اسلامی عمل کنند.

وی گفت: انسان های مومن، باعظمت و تاثیرگذار در بستر جامعه، تربیت یافته مادران پاکدامن و با ایمان هستند.

مسوول هیات رزمندگان اسلام شهرستان فردیس درحاشیه این همایش افزود: تربیت فرزند صالح و شایسته مطابق با تعالیم انسان ساز اسلام به عنوان بهترین توشه دنیوی و اخروی برای مادران است.

مجتبی قاسمی افزود: شرکت دادن فرزندان در محافل و مجالس امام حسین (ع ) موجب تقویت روحیه ولایتمداری وعشق دلدادگی آنان به خاندان رسالت و امامت می شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ناب حسینی پیام های زیادی برای انسان ها دارد، گفت: ایثار، شهادت، فداکاری و جانفشانی در راه دین و خدا مهمترین آموزه های نهفته در تاسوعا و عاشورای حسینی است.

در این همایش مادران دلسوخته حسینی با بستن سربندهای سبز یا علی اصغر (ع) و با بلند کردن نوزادان خود بر روی دستانشان و خواندن لالایی، همنوا با مادر داغدار دشت نینوا ، در سوگ شهادت مظلومانه طفل شش ماهه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اشک ماتم ریختند.

در این آیین معنوی که با قرائت زیارت عاشورا، نوحه خوانی و مداحی همراه بود، مادران با توسل جستن به شش ماهه امام حسین (ع) سلامت و سعادت فرزندانشان را از خداوند بزرگ طلب کردند .

در این همایش محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج،فردیس واشتهارد در مجلس شورای اسلامی ،حجت الاسلام غلامرضاکیاحیرتی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار