کد خبر: ۱۲۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴ 14 November 2015

شهردار کرج با اشاره به تامین سرپناه برای مردم گفت: نگاه تجارتی و سرمایه ای به صنعت ساختمان سازی در کشور باید تغییر کند.

به گزارش ایرنا، علی ترکاشوند روز شنبه درهمایش ابلاغ و اجرای قانون پیش فروش ساختمان در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج افزود: بردن سرمایه ها به سمت ساختمان سازی و تجارت ساختمان رویه معقول و اصولی نیست.

وی بیان داشت: امروز در کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان، ساختمان و بنا در ردیف کالا محسوب نمی شود و مردم در بخش های تولیدی سرمایه گذاری می کنند.

ترکاشوند گفت: نگاه سرمایه ای به ساختمان در کشور ما سبب شده تا هر چند سال یکبار ، قیمت زمین و مسکن درکشور ما به یکباره چندبرابرشود و این امر سوداگران را به ساخت و ساز ترغیب می کند.

شهردار کرج اظهار داشت: تا زمانی که ساخت وساز غیر مجاز جرم تلقی نشود ما با انبوه تخلفات در این بخش مواجه خواهیم بود.

ترکاشوند با بیان اینکه در بحث ساخت و سازها، پیشگیری بهترین و آسان ترین راهکار به حساب می آید، گفت: در این زمینه باید قوی تر عمل کنیم.

وی با اشاره به قانون پیش فروش ساختمان در استان البرز اظهار داشت: اجرای بخشی از این قانون بر عهده شهرداری قرار گرفته است.

حجت الله غلامرضایی عضو شورای اسلامی شهر کرج در این همایش اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان را اقدامی ارزشمند برای کاهش آسیب ها و ارتقای امنیت اجتماعی دانست و گفت: این قانون برای خریداران اطمینان بخش است .

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این قانون، راه نفوذکلاهبرداران

مسدود خواهد شد.

غلامرضایی خاطرنشان کرد: طرح جامع یک شهر بر اساس چند مشخصه تهیه وتصویب می شود که باید متذکر شد طرح جامع کرج مربوط به سال 1352 است.

وی یادآور شد: در آن سال جمعیت کرج 100 هزار نفر بود که اکنون به مرز 2 میلیون نفر رسیده است و با افزایش 20 برابری جمعیت، خیابان ها و معابر گسترش نیافته و ترافیک شهری گریبانگیر مردم شده است.

غلامرضایی تاکید کرد که طرح جامع کرج باید بازنگری و براساس مشخص های کنونی این کلانشهر تدوین و تصویب شود.

وی افزود: اگر قانون پیش فروش ساختمان به خوبی اجرا شود و همزمان طرح جامع و تفصیلی به کار گرفته شود از وقوع تخلف جلوگیری خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار