کد خبر: ۱۶۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 11 January 2016


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: نیمی از جمعیت کشور زیرپوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدجواد کبیر ظهر امروز در جمع خبرنگاران در کرج اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود هم اکنون نیمی از جمعیت کشور زیرپوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار دارند که بیشتر این افراد را روستاییان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: در این راستا بسیاری از خانواده‌های عشایر و خانواده‌های محروم در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت نیز از تهیلات بیمه سلامت ایرانیان استفاده می کنند و زیرپوشش این بیمه هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه رفاه اجتماعی و حمایت از بهداشت و درمان محرومان از مهمترین اهداف ایجاد بیمه سلامت ایرانیان است افزود: این مهم مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

کبیر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در طرح بیمه سلامت ایرانیان حدود 750 سکونتگاه غیررسمی در کشور را شناسایی کرده‌ایم، ‌خاطرنشان کرد: در این راستا و با توجه به اهداف بیمه سلامت ایرانیان جمعیت این سکونتگاهها که در حاشیه شهرها هستند نیز زیرپوشش بیمه قرار گرفته اند که گامی مهم در جهت خدمات رسانی درمانی به این افراد محسوب می‌شود.

وی در ادامه به آمار افراد تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان در بخش روستایی و شهری اشاره کرد و بیان داشت: براساس آمار موجود اکنون 23 میلیون نفر روستایی و حدود 4میلیون و 500 هزار نفر در شهرهای زیر 20 هزار نفر از خدمات بیمه سلامت ایرانیان بهره‌مند هستند.

به گفته کبیر در این راستا بیمه‌شدگان در مناطق حاشیه‌ای شهرها و محروم کشور نیز از خدمات بیمه ایرانیان استفاده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: یکی از مهمترین اهداف راه‌اندازی بیمه ایرانیان زیرپوشش قرار دادن تمامی جمعیت افراد فاقاد پوشش بیمه ای کشور است.

کبیر ادامه داد: بر این اساس سازمان بیمه سلامت ایرانیان توانست در یک اقدام جدی طرح بیمه‌ای را برای محرومان جامعه با سرعت اجرایی کند.

به گفته وی در سال گذشته حدود 2 هزار و 50 پزشک به واحدهای درمانی در ارائه خدمت به محرومان جامعه اضافه شد.

کبیر در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود یک‌هزار و 900 مرکز درمانی در مناطق روستایی و محروم کشور تعمیر اساسی و استانداردسازی شد، افزود: در این راستا همچنین حدود یک هزار و 800 مرکز درمانی در این مدت به امکانات درمانی مناسب مجهز شدند و یک‌هزار و 500 مرکز درمانی، سکونتگاه پزشک نیز مهیا شده است.

وی با اعلام اینکه تمامی خدمات درمانی از جمله آزمایشگاه و دندانپزشکی نیز در این بیمه تصور شده است، گفت: خدمات دندانپزشکی برای اولین بار از سال گذشته در روستاها مورد اجرایی شد که هم اکنون میزان خدمات در بخش دندانپزشکی به 7 درصد رسیده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان خاطرنشان کرد: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده امسال حدود 152میلیارد تومان بودجه برای خدمات دندانپزشکی به روستاییان کشور اختصاص داده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار