کد خبر: ۱۶۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 11 January 2016


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه دولت تدبیر و امید گام بلندی برای رفاه اجتماعی و حمایت از بهداشت و درمان محرومان برداشته است، گفت: 41 میلیون نفر جمعیت روستایی، عشایری و سایر قشرهای کشور زیر پوشش بیمه ایرانیان قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، محمد جواد کبیر روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگاران در کرج افزود: اکنون بیش از 50 درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار دارند که بیشتر این افراد روستاییان ، عشایر و خانواده های محروم در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت هستند.

وی ادامه داد: نزدیک به 91.7 درصد جمعیت بیمه شده درآمد ماهانه کمتر از یک میلیون تومان دارند که این اقدام دولت جمهوری اسلامی ایران مورد تحسین موسسات بیمه ای و سازمان جهانی بهداشت صورت گرفته است.

کبیر گفت: در طرح بیمه سلامت ایرانیان حدود 750 سکونتگاه غیر رسمی در کشور شناسایی کردیم و جمعیت این سکونتگاه ها را که در حاشیه شهرها هستند زیر پوشش بیمه قرار دادیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: اکنون 23میلیون نفر روستایی و حدود 4میلیون و 500 هزار نفردر شهرهای زیر 20 هزار نفراز خدمات بیمه سلامت ایرانیان بهره مند هستند و دیگر بیمه شدگان در مناطق حاشیه ای شهرها و محروم کشور قرار دارند.

وی افزود:برای سازمان بیمه سلامت ایرانیان حدود 11هدف راهبردی و 88هدف عملیاتی کلان تعیین شده و در سطح استانی 289هدف عملیاتی به تناسب وضعیت

و نیازهای درمانی و بیمه ای مشخص شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران یادآور شد: در سال 93بر اساس تکلیف قانونی مبتنی بر بند ب ماده 38 برنامه پنجم توسعه برای این سازمان تعیین شد که براساس آن می بایست تمام جمعیت فاقد پوشش بیمه ای کشور زیر چتر حمایتی بیمه ایرانیان قرار گیرند.

کبیر بیان داشت: براین اساس دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای پیاده سازی حقوق شهروندی در قالب پوشش بیمه همگانی دستور ویژه صادر کردند.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت ایرانیان توانست در یک اقدام هماهنگ و همسو با سایر بخش های مختلف، طرح بیمه ای برای محرومان جامعه را با سرعت اجرا کند.

این مسئول گفت: در بخش خدمات بیمه ای و درمان روستایی کشور طی دو سال اخیر گام های خوبی برداشته شده است و اعتبارات بخش بیمه درمانی روستاییان نزدیک به 460 درصد رشد پیدا کرد.

به گفته وی، در سال 93 حدود دو هزار و 50 پزشک به واحد های درمانی در ارائه خدمت به محرومان جامعه اضافه شد.

این مسئول افزود: اکنون در مجموع حدود شش هزارو 700پزشک در واحد های ارائه دهنده خدمات درمانی روستایی ، عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر کشور مشغول انجام وظیفه هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: سال گذشته حدود یک هزارو 900 مرکز درمانی در مناطق روستایی و محروم کشور تعمیر اساسی و استاندارد سازی شد.

کبیر بیان داشت: حدود یک هزارو 800 مرکز درمانی در این مدت به امکانات درمانی مناسب مجهز شدند ضمن آنکه در کنار یک هزارو 500 مرکز درمانی، سکونتگاه پزشک مهیا شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان افزود: اقلام دارویی مشمول بیمه ایرانیان از 271قلم در ابتدای طرح به 436 قلم رسیده است.

وی گفت:در بخش خدمات آزمایشگاهی 38 مورد خدمات به بیمه شدگان ارایه می شود.

کبیر به خدمات دندانپزشکی روستاییان اشاره کرد و اظهار داشت:خدمات دندانپزشکی برای اولین بار از سال 93 در روستاها مورد توجه قرار گرفت که در ابتدای طرح چهار درصد خدمات در این بخش داشتیم و اکنون به 7 درصد رسیده است.

وی افزود: امسال حدود 152میلیارد تومان بودجه برای خدمات دندانپزشکی به روستاییان کشور اختصاص داده ایم.

این مسئول گفت: در بخش روستاییان و بیمه همگانی تمام منابع مالی را دولت تامین می کند که بخشی از محل هدفمندی یارانه و بخش دیگر از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده است.

وی عملکرد بیمه سلامت ایرانیان در استان البرز مطلوب توصیف کرد و افزود: در ازریابی نمایندگی این بیمه در البرز ، فعالیت ها چشمگیر و ارزشمند توصیف شد.

این مسئول اظهار داشت: تیرماه امسال برنامه عملیاتی برای خدمات ویژه به قشرهای محروم جامعه به دفاتر سازمان بیمه سلامت ایرانیان در استان ها ابلاغ شده است و سال آینده برنامه های شاخصی در این بخش برای محرومان جامعه اجرا خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار