کد خبر: ۱۶۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 18 January 2016


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: احداث نخستین خط بی آرتی در کرج تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احمد افضلی ظهر امروز در حاشیه ستاد آلودگی هوای استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش آلودگی هوا باید به عنوان یکی از اولویت‌های مهم مسئولان به شمار رود.

وی ادامه داد: برای کاهش آلودگی هوا نیازمند همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها بوده و باید به این مسئله به صورت جدی و اساسی پرداخته شود تا با بحران جدی‌تری مواجه نشویم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج یکی از معضلات موجود در کلانشهر کرج را ترافیک دانست و افزود: وجود این ترافیک در ایجاد آلودگی‌های هوا تأثیرات بسزایی دارد که لازم است اقدامات لازم برای رفع ترافیک در این کلانشهر اندیشیده شود.

افضلی گفت: راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک نیز گامی مهم برای رفع و کنترل ترافیک در کلانشهر کرج است.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی این مرکز 120 میلیارد ریال هزینه شده است،‌ بیان داشت: نصب پل‌های عابر پیاده و طرح گازسوز کردن اتوبوس‌های کرج از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج خاطرنشان کرد: تا دو سال گذشته فقط حدود 17 پل عابر پیاده در کرج وجود داشت که در این دو سال 20 پل مکانیزه و ساده دیگر نصب شده و تا پایان سال جاری 10 پل دیگر نیز نصب می‌شود.

وی در ادامه به اجرای طرح گازسوز کردن اتوبوس‌های درون شهری برای کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و بیان داشت: از آن جایی که بیشتر اتوبوس‌های درون شهری به بخش خصوصی اختصاص دارند لذا به دلیل هزینه بالای تبدیل گازوییل به گازسوز کردن، صاحبان اتوبوس‌ها از این طرح استقبال نکرده‌اند.

افضلی خاطرنشان کرد: البته برای بازسازی کردن اتوبوس‌های فرسوده در این کلانشهر شهرداری کرج امسال 40 میلیارد ریال اختصاص در نظر گرفته است.

وی بر راه‌اندازی خطوط BRT در سطح کلانشهر کرج تأکید کرد و گفت: اجرای این طرح برای کاهش سفرهای درون شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج خاطرنشان کرد: در این راستا از دو خط بی آرتی پیش‌بینی شده برای کرج امسال و تا پایان سال جاری احداث یک خط به مرحله اجرا در خواهد آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار