کد خبر: ۱۶۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 25 January 2016


رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد شدید از فقر سرانه‌های درمانی در این کلانشهر، گفت: وضعیت بیمارستان‌های دولتی در استان باید متحول شود زیرا مردم برای پیگیری روند درمان خویش نباید با نگرانی قدم به این مراکز بگذارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شورای شهر کرج، محمدصادق باغستانی اظهار کرد: البرز با کمبود بیش از 2 هزار تخت بیمارستانی مواجه است و در بخش‌هایی همچون سوختگی، زنان و زایمان، روانپزشکی، دیالیز و اتاق عمل از محدودیت‌ها و مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برد.

وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند؛ مسئولان باید بستری را فراهم آورند که خانواده‌ها در بحث درمان بیماران تنها دغدغه بازگشت سلامتی شان را داشته باشند و مباحثی همچون هزینه‌های بالای بستری و درمان یا کمبود امکانات پزشکی به دغدغه‌ای مضاعف برای شهروندان تبدیل نشود اما متاسفانه شرایط کنونی با تحقق این مطالبه راهبردی فاصله بسیار زیادی دارد و شکاف‌های عمیقی در نظام سلامت ایران به نسبت کشورهای پیشرفته جهان به چشم می‌خورد.

وی افزود: همانطور که مردم ملزم به پرداخت مالیات می‌شوند در مقابل دولت نیز موظف به ارائه خدمات کمی و کیفی درمان به مردم است؛ اگر نیم نگاهی به وضعیت بیمارستان‌های دولتی البرز کنیم پی می‌بریم دلهره و نگرانی مردم برای مراجعه به مراکز بیمارستانی طبیعی است زیرا مراقبت‌های لازم از بیماران صورت نمی‌گیرد و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی نیز در حد استاندارد مهیا نیست.

باغستانی عنوان کرد: متاسفانه طی سالیان اخیر هر ثانیه بر جمعیت کرج افزوده شده بدون آنکه سرانه‌های خدماتی و رفاهی تامین شود و امروز کار به جایی رسیده که در منطقه فردیس با 600 هزار نفر جمعیت حتی یک تخت بیمارستانی وجود نداشته باشد و در این راستا به رسانه‌ها نیز نقد وارد است که چرا این کم کاری‌ها و کمبودها را به مسئولان متذکر نشده و برای رفع مشکلات آستین همت بالا نزده‌اید؟

وی در ادامه بیمارستان کوثر را مثال زد و افزود: این بیمارستان فوق تخصصی چند سالی بود که برغم احداث و تجهیز اما در مدار بهره‌برداری قرار نمی‌گرفت و در نهایت قصد فروش و تغییر کاربری آن را داشتند که با پیگیری‌های صورت گرفته به زودی فعالیت‌های خود را از سر خواهد گرفت و متاسفانه در سنوات اخیر کسی پیگیر اینکه چرا در فصل فقر سرانه‌های درمانی قفل تعطیلی بر درهای بیمارستان کوثر زده شده، نبود و این مصداق کم کاری است.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر کرج در پایان خواستار تجدید نظر اساسی در ساختار فیزیکی، تجهیزات و امکانات، نیروی انسانی و کیفیت خدمات‌رسانی بیمارستان‌های دولتی به شهروندان شد و وضعیت کنونی این مراکز را در برخی موارد ضعیف و ناکارآمد توصیف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار