کد خبر: ۲۴۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 08 June 2016


به دنبال وقوع چند حادثه ناگوار در مسیر رودخانه کرج، جلسه فوری مدیریت بحران استان البرز با هدف اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، طی ده روز اخیر اخباری مبنی بر سقوط خودرو به داخل دریاچه سد کرج و همچنین غرق‌شدن تعدادی از شهروندان در هنگام شنا در این دریاچه منتشر شد.

به همین دلیل عصر امروز جلسه فوق‌العاده و فوری مدیریت بحران با حضور مهدی مهرور مدیرکل بحران استانداری البرز و هیربد معصومی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با هدف اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه برگزار گردید.

در بخشی از این جلسه مهدی‌ مهرور طی سخنانی اظهار داشت: طی ماه‌های اخیر بارها در خصوص ضرورت ایمن‌سازی حاشیه جاده چالوس، حاشیه‌های رودخانه کرج و دریاچه سد کرج و سد طالقان هشدارهای لازم داده شده بود.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی طرح‌هایی را با هدف ایمن‌سازی این محورها در دستور کار دارند که مهمترین آن مربوط به بهسازی، نوسازی و تقویت گاردریل‌های حاشیه جاده و دیوارکشی در نقاط حادثه‌خیز است.

مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط موظف شده‌اند که ظرف مدت یک هفته این طرح‌ها را به اتمام رسانده و دغدغه مردم و مسؤولان ارشد استان البرز راه کاهش دهند.

مهرور تصریح کرد: از سوی دیگر یکی از دغدغه‌های ما مربوط به اجرای طرح‌های امداد و نجات در طول رودخانه کرج و همچنین دریاچه سد کرج و سد طالقان است و باید هر چه سریع‌تر برای استقرار تیم غواص و امدادگر ماهر در این مناطق اقدام شود.

در این جلسه مقرر گردید که یک تیم غواص و یک تیم جستجوگر از سوی آب منطقه‌ای البرز در روزهای آینده در حاشیه دریاچه سد امیرکبیر مستقر گردد.

مدیرکل بحران استانداری البرز با اشاره به موقعیت سد امیرکبیر و حادثه‌خیز بودن این محدوده گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید ظرف مدت یک هفته طرح‌های خود برای ایمن‌سازی این محدوده را ارائه و در کمترین زمان ممکن برای اجرای آن اقدام کنند.

همچنین در بخش دیگری از این جلسه هیربد معصومی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز طی سخنانی اظهار داشت: متاسفانه به واسطه وجود راه‌های ملی مانند جاده چالوس، مشکلاتی به استان البرز تحمیل می‌شود که این مشکلات ملی بوده و باید دستگاه‌های ملی برای رفع مشکلات و نواقص وارد عمل شوند.

وی افزود: شرایط جاده چالوس به ویژه در روزهای تابستان که مردم بیش از دیگر ایام سال در فصل اقدام به مسافرت می‌کنند، به صورتی است که با بودجه‌ها و اعتبارات استانی نمی‌توان مشکلات آن را برطرف کرد.

معاون استاندار البرز تصریح کرد: با این وجود باید دستگاه‌های اجرایی استان البرز تلاش‌های خود را افزایش داده و برای رفع دغدغه‌های مردم برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز استان البرز به ویژه در حاشیه جاده چالوس، دریاچه سد امیرکبیر و سد طالقان اقدامات لازم را انجام دهند.

لازم به توضیح است، در این جلسه طرح‌هایی برای ایمن‌سازی حاشیه جاده چالوس و تقویت گاردریل‌های حاشیه رودخانه کرج به تصویب رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار