کد خبر: ۳۱۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 22 October 2016


مدیرکل حفاظت محیط زیست البرزگفت : این استان و شهرستان کرج در شش ماهه اول سال جاری بهترین کیفیت هوا را نسبت به سال های اخیر تجربه کرد.

حسین محمدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:طی این مدت در مجموع 170 روز در استان هوا سالم و پاک بوده و مابقی روزها تنها برای گروه های حساس ناسالم بوده است.

وی اضافه کرد:ورود فاضلاب های شهری و صنعتی، پسماند و ریزگردها از مهم ترین تهدیدات زیست محیطی است که استان را تهدید می کند.

وی ادامه داد:طبق ماده 4 آیین نامه مدیریت پسماند تا سال 90 زباله ها بایستی تفکیک ، جمع آوری و طبق قانون برنامه پنجم توسعه صد در صد بایستی بازیافت می شدند که متاسفانه تا کنون به این دو تکلیف قانونی عمل نشده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز در ادامه به شناسایی کانون های ریزگرد در استان و استان های همجوار اشاره کرد و گفت:بخشی از این کانون ها در خود استان البرز و بخشی دیگر در استان های تهران، قزوین و استان مرکزی است.

محمدی افزود:به منظور مقابله با پدیده ریزگردها باید پوشش گیاهی محدوده کانون ها احیا که این امر مهم نیازمند کمک همه دستگاهها، ادارات و سازمان ها است.

وی، منابع آلاینده سیار مانند خودروها را از دیگر عوامل عمده آلودگی هوا در استان البرز عنوان و بیان داشت : ترافیک های عبوری برون شهری نقش بسیاری در ایجاد گسترده تر آلودگی هوا در استان دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار